Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

2 Fotografia prasowa. Z obiektywem za kulisami nie

19-01-2012, 22:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 130 zł     
Użytkownik zbyszekwlodarczy
numer aukcji: 2004142389
Miejscowość PL
Wyświetleń: 11   
Koniec: 16-01-2012 16:43:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Język: polski
Forma: poradnik
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 


2 Fotografia prasowa. Z obiektywem za kulisami nie

 

Fotografia prasowa. Z obiektywem za kulisami niezwykłych wydarzeń

 

 

Autor:

Kenneth Kobré

Data wydania:2[zasłonięte]011-02
Lista stron:512

Zawiera:DVD-ROM
Tłumaczenie:Michał Lipa
ISBN:978-83-[zasłonięte]-2738-7
EAN:978[zasłonięte][zasłonięte]46273
Format:205x295
Oprawa:miękka




Fotografia za kulisami niezwykłych wydarzeń!

  • Gdzie szukać ciekawych tematów?
  • Jak tworzyć poruszające fotoreportaże?
  • Jakie normy etyczne i prawne obowiązują w tym zawodzie?

Prestiż takich konkursów, jak World Press Photo, udowadnia, jak wielkie znaczenie ma dziś fotografia prasowa. Zdjęcia w mediach dawno przestały być jedynie "wypełniaczem" do artykułów czy dodatkiem przełamującym jednolitość szpalt. Móc zamknąć w kadrze niepowtarzalny nastrój danej sceny, wiernie zarejestrować autentyczne emocje, uchwycić na zawsze poruszającą chwilę — oto siła napędowa fotografii. To właśnie ona potrafi nieraz opowiadać historie głośniej i ciekawiej niż tekst. Dla fotoreportera robienie zdjęć jest nie tylko pasją, lecz przede wszystkim misją. Docierając za kulisy niezwykłych wydarzeń i dokumentując rzeczywistość, fotoreporterzy szokują, bulwersują, wzruszają i wstrząsają… A także angażują i skłaniają do działania. Do tego nie wystarczy sama wiedza techniczna z zakresu oświetlenia, kadrowania czy kompozycji, dobre oko i świetny sprzęt. Tu potrzeba czegoś więcej. Dobry fotoreporter to człowiek ciekawy świata, nieprzeciętnie wrażliwy na wszystko, co dzieje się wokół, a przy tym profesjonalny dziennikarz, za pomocą zdjęć zręcznie i przejmująco komentujący rozmaite wydarzenia.

  • Fotografowanie bieżących wydarzeń, scen rodzajowych, sportu, polityki i problemów społecznych.
  • Tworzenie fotoreportaży.
  • Robienie autentycznych zdjęć rodzajowych.
  • Portrety środowiskowe i interpretacyjne.
  • Nagrywanie dźwięku do prezentacji multimedialnych i filmów.
  • Nagrywanie materiałów filmowych.
  • Kreatywne korzystanie ze światła błyskowego.
  • Fotografia cyfrowa i techniki komputerowej obróbki zdjęć.
  • Fotografia koncepcyjna i fotoilustracje.
  • Zasady postępowania w newsroomie.
  • Obróbka zdjęć.
  • Prawne ograniczenia działalności fotoreportera.
  • Kontrowersyjne ujęcia i inne kwestie etyczne.
  • Historia fotografii prasowej.
  • Staże fotograficzne i dalszy rozwój kariery.
  • Praca w charakterze wolnego strzelca i inne sposoby zarobkowania.

Dołączona do książki płyta DVD zawiera trzy filmy przedstawiające dziennikarzy przy pracy.

Książka obfituje w fascynujące, znane i nagradzane zdjęcia, które stanowią najlepszą inspirację i przykład doskonałego warsztatu fotoreportera!

 

 

 

Przedmowa (6)

Podziękowania (7)

Rozdział pierwszy. W poszukiwaniu inspiracji (11)

Rozdział drugi. Gorące tematy (35)

Rozdział trzeci. Wiadomości (57)

Rozdział czwarty. Fotografia rodzajowa (73)

Rozdział piąty. Portrety (89)

Rozdział szósty. Sport (105)

Rozdział siódmy. Fotoedycja (133)

Rozdział ósmy. Sprzęt (163)

Rozdział dziewiąty. Światło błyskowe (187)

Rozdział dziesiąty. Trudne tematy (211)

Rozdział jedenasty. Fotoreportaż (237)

Rozdział dwunasty. Multimedia (277)

Rozdział trzynasty. Film (315)

Rozdział czternasty. Ilustracje (343)

Rozdział piętnasty. Etyka (361)

Rozdział szesnasty. Prawo (399)

Rozdział siedemnasty. Historia (425)

Rozdział osiemnasty. Ścieżka kariery (465)

Dodatek. Cyfrowa ciemnia (479)

Bibliografia (492)

Skorowidz (505)

Recenzje

Reportaż jest gatunkiem prestiżowym, modnym, ale też trudnym. A książka Kennetha Kobré jest wyjątkową ofertą wejścia za kulisy procesu powstawania fotoreportaży.D To nie jest książka dla osób z wrażliwym żołądkiem. Śmierć, rany, ludzkie tragedie pokazane są na niemal każdej stronie. Wiele jest zdjęć naprawdę drastycznych, a niejeden materiał jest wstrząsający i zapada w pamięć na dłużej. Książka jednak nie stara się epatować makabrą. Zadaniem fotoreportera jest dokumentowanie ważnych i dramatycznych historii. Czasem jest to dramat zakładników, innym razem historia rekonwalescencji rannego żołnierza, kolejne to opowieść o rodzinie balansującej na krawędzi nędzy czy relacja o losie dzieci uzależnionych od narkotyków już na etapie życia płodowego. W książce poznajemy zarówno same historie, jak i kontekst towarzyszący ich dokumentowaniu. Samo życie Największym atutem książki są przykłady - fotografie reporterów prasowych publikowane w mediach na przestrzeni ostatniego pół wieku, a w książce omówione i skomentowane. Nie tylko oglądamy same zdjęcia, w tym wiele słynnych i stanowiących kanon gatunku, ale poznajemy historie ich powstania, opowiadane zarówno przez fotografów, jak i przez fotoedytorów i redaktorów, przygotowujących materiał do publikacji i decydujących, co trafi na łamy, a co nie. Dowiadujemy się, dlaczego dany materiał został opublikowany, jak został przyjęty, jakie motywacje stały za tym, aby go zaprezentować w ten sposób. Ale też, w przypadku niektórych materiałów, dowiemy się, dlaczego materiał nie trafił na łamy. Są tu też kadry, które nigdy nie zostały upublicznione - a także powody, dla których nie trafiły do drukarni. Jak w porządnym artykule prasowym - dowiadujemy się nie tylko „co”, ale także „dlaczego” i ta druga część stanowi o tym, że książka jest pozycją wyjątkową. Kwestia odpowiedzialności Autor zwraca szczególną uwagę na kwestie etyczne, a w reportażu pojawiają się one wyjątkowo często. Dylematy moralne pojawiają się zarówno na etapie fotografowania, gdy reporter musi podjąć decyzję, czy w obliczu ludzkiej tragedii sięgać po aparat, ale też na etapie redakcyjnym, gdy zapada decyzja o publikacji lub odrzuceniu materiału. Czy potrzebne są zdjęcia rodziców i rodzeństwa rozpaczających nad zwłokami chłopca, który utonął podczas kąpieli w jeziorze? Nie zabrakło także bardzo ważnych aspektów związanych z działaniami niedozwolonymi dla reportera. I tutaj mamy tę kwestię przedstawioną na konkretach i przykładach często doświadczonych zawodowców, którzy stracili pracę po popełnieniu czegoś, co zostało uznane za fałszerstwo. Co ciekawe, kryteria tutaj zmieniają się z czasem i to, co kiedyś uchodziło, dzisiaj może kosztować karierę. Wpadki, skandale i kontrowersje, których „bohaterami” byli fotografowie, to historie pokazujące, jak trudny i ryzykowny jest ten zawód. Autor dyskutuje także kwestię, czy w przypadku dramatycznych wydarzeń fotograf powinien ograniczyć się do pracy z aparatem, czy zaangażować w sytuację. Klasyczny dylemat: fotografować czy ratować nie ma jednoznacznego rozstrzygnięcia, ale książka dostarcza argumentacji za każdą z tych postaw, więc czytelnik może sobie wyrobić własną opinię. Z kwestią odpowiedzialności i etyki wiążą się aspekty prawne - co wolno reporterowi, a co stanowi już naruszenie przepisów. Choć książka koncentruje się na zachodnim rynku prasowym, to wydawcy należą się brawa za dodanie do rozdziału na temat prawnych aspektów pracy reportera także informacji dotyczących polskich regulacji. Są też w książce rozdziały dotyczące obsługi aparatu i to raczej w aspektach ogólnych, a nie jakoś związanych z pracą reportera. Ocena jasności na podstawie histogramu, podstawy pracy z lampą błyskową, czy kadrowanie i zaznaczanie w Photoshopie to wiedza, której raczej nie szukamy w takiej książce. Zaprezentowanym tam poradom nic nie można zarzucić, merytorycznie są w porządku, tylko po co w takiej książce to abecadło? Są też informacje mniej podstawowe, a bardziej dotyczące specyfiki fotoreportażu: czy to dotyczące sprzętu, czy technik fotograficznych. Czytelnik dowie się też sporo na temat procesu doboru zdjęć do artykułów, rozmieszczania ich w layoucie gazety i innych aspektów związanych z fotoedycją i redagowaniem. Może dla fotografa, zwłaszcza amatora, nie są to informacje niezbędne, ale pozwalają lepiej zrozumieć, na jakie zdjęcia jest zapotrzebowanie. Przeczytałeś? To obejrzyj Na płycie DVD dołączonej do książki umieszczono cztery filmy: trzyczęściowy materiał na temat przygotowywania wydania słynnego czasopisma „Sports Illustrated”, kulisy pracy reportera fotografującego walkę z pożarem buszu, reportaż z festiwalu fotografii prasowej i walki fotografów na festiwalu w Cannes. Wszystkie filmy zostały opatrzone tłumaczeniem na język polski, czytanym przez lektora. Filmy są ciekawe, ale nie tak pasjonujące jak książka. Mam też wątpliwości, czy będą zrozumiałe dla osób, które nie pracowały w żadnej redakcji. Niemniej filmy to miły bonus. Naucz się mówić tym językiem Pozycja absolutnie obowiązkowa dla wszystkich miłośników reportażu, zarówno mających ambicję dołączenia do grona zawodowców, jak i uprawiających ten gatunek amatorsko. Zaleciłbym nawet lekturę wszystkim odbiorcom mediów, bo książka pokazuje kulisy i motywy tworzenia przekazu prasowego. Dzięki tej pozycji łatwiej będzie zrozumieć wiadomości, które do nas trafiają. A jeśli ktoś sam chce stać się twórcą przekazu, ta książka nauczy go języka reportażu. Do tego „Fotografia prasowa” napisana jest lekko i ciekawie, więc od lektury trudno się oderwać.

DIGITAL FOTO VIDEO (2[zasłonięte]011-06)

Bogato ilustrowana publikacja, która odsłania kulisy pracy fotoreportera w obliczu ludzkich tragedii, spraw trudnych i bolesnych. Doskonałe kompendium wiedzy na temat fotografii prasowej. Znajdziemy tu historię fotografii i informacje na temat fotoedycji oraz wiele wskazówek. Poznamy tajniki reportażu, sposoby ciekawego uchwycenia codzienności -tej radosnej oraz tej pełnej trosk. Autor zdradza również tajniki zdjęć, które zyskują uznanie w konkursach, tj. World Press Photo. Nie zabrakło także uwag technicznych, tj. wybór sprzętu fotograficznego, wykorzystanie i ustawienie lampy błyskowej, kadrowanie, a także edycyjnych. Do książki dołączona jest płyta DVD o pracy fotoreporterów.

POLSKA - GAZETA KRAKOWSKA (2[zasłonięte]011-05)

"Fotografia prasowa. Z obiektywem za kulisami niezwykłych wydarzeń" Kennetha Kobre to jedna z najciekawszych, a zarazem najtrudniejszych książek o fotografii jakie miałam w rękach. A wierzcie mi, że czytam i przeglądam sporo. Najtrudniejszych ponieważ tematyka, a w szczególności zdjęcia i opowieści jakie znajdziemy w książce to bezmiar ludzkich tragedii, smutku, spraw bardzo trudnych i bolesnych. Najciekawszych, a to dlatego, że książka odsłania nam kulisy pracy fotoreportera. Pracy niezwykle ciekawej, fascynującej, ale też bardzo wymagającej. Pracy, za którą płaci się niejednokrotnie wysoką cenę. Książka ta jest doskonałym podręcznikiem, kompendium wiedzy na temat fotografii prasowej. Znajdziemy tu i historię fotografii i informacje na temat fotoedycji. Dowiemy się co i jak fotografować by reportaż był interesujący i poruszający. Przyjrzymy się pracy przy tzw. gorących tematach, ale i w obliczu ludzkich tragedii. Co fotografować? Jak się zachować? Co opublikować? Fotografia prasowa to nie tylko spektakularne katastrofy, także codzienność, zwykłe wiadomości. Jak uniknąć sztampy? Gdzie szukać interesujących tematów? Jak fotografować polityków? A jak sportowców? Dzieci, zwierzęta i zakonnice - czyli mały przegląd tematów ponadczasowych. Fotografia rodzajowa to nie ′zapchaj-dziura′, ale równie interesujący dział fotografii. Zobaczyć w codzienności coś czego inni nie dostrzegają. To także fotografia najbliższa każdemu kto po prostu lubi robić zdjęcia - to kolekcjonowanie okruchów życia. W tym kolekcjonowaniu sporo miejsca zajmuje portret. Fotografujemy swoich bliskich, dzieci. Utrwalamy upływający czas. Jak to robić lepiej, ciekawiej? O tym też w książce. Zdjęcia jakie w ostatnich dniach napływały z Japonii, zdjęcia kataklizmów, wojen - to jedna strona. Inna to reportaże bardziej intymne, osobiste, mniej spektakularne, ale równie ważne. Opowieści z życia ludzi, ich zmagania z chorobą, śmiercią, ubóstwem... Obrazy wojen, tragedii, katasatrof i innych niezwykłych wydarzeń zalewają nas codziennie w wiadomościach. I wydawać by się mogło, że jesteśmy na nie uodpornieni i nieczuli. Wiem jak to okrutnie brzmi, ale to prawda. Ale i tak coś sprawia, że chcemy takie obrazy oglądać. Dowodem na to jest wystawa World Press Photo, która ściąga tłumy. I kiedy idę na tę wystawę przyglądam się też ludziom, patrzę jak w skupieniu oglądają ogromne zdjęcia (dużo większe niż w codziennej prasie), widzę, jak omijają niektóre tablice, jak odwracają wzrok lub przeciwnie - przyglądają się szczegółom. Te wystawy są bardzo potrzebne, tak jak fotografia prasowa. To dzięki nim dowiadujemy się wielu ważnych rzeczy, także o nas samych. I tak samo potrzebna jest ta książka. Znajdziemy w niej mnóstwo wskazówek i rad na wagę złota. Zarówno tych dotyczących poszukiwania i znajdowania tematu, tego jak, gdzie i kiedy fotografować, a kiedy lepiej tego nie robić, wiele uwag technicznych typu wybór sprzętu fotograficznego, wykorzystanie i ustawienie lampy błyskowej, kadrowanie, a także edycyjnych: wybór zdjęcia, jego przekaz, trafność, ważność, dopasowanie do tematu i tak dalej. 
 Osobny rozdział poświęcono fotorepotrażowi, jego historii. W książce zawarto także uwagi na temat etyki zawodu, problemów prawnych jakie mogą się pojawić w pracy fotografa prasowego. Ponadto, niejako na deser, historia fotografii prasowej. Cóż więcej powiedzieć? Nawet jeśli nie fascynuje was fotografia prasowa i bycie w centrum wydarzeń i dziejącej się historii, to przeczytanie tej książki z całą pewnością nie tylko uzupełni waszą wiedzę, ale przyniesie wiele refleksji na temat tego czym jest fotografia dziś, jakie są jej zadania. To także obraz świata w jakim żyjemy. Owszem, może w swoich najbardziej wyrazistych przejawach, ale jednak ważny. ′Fotografia prasowa. Z obiektywem za kulisami niezwykłych wydarzeń′ to doskonały podręcznik, ale też po prostu świetny album ze zdjęciami, które warto zobaczyć i warto znać. Do tego warto dodać, że książka została bardzo starannie przemyślana i zaprojektowana, to edytorskie mistrzostwo. Polecam!

pieceofglass.blox.pl (2[zasłonięte]011-04)

Już dawno fotograficy- a może bardziej fotoreporterzy - nie otrzymali tak solidnej biblii swej profesji, jak wydany przez Helion poradnik "Fotografia prasowa. Z obiektywem za kulisami niezwykłych wydarzeń". Specjalista w tej dziedzinie Kenneth Kobrę nie tylko wypełnił 512 stron ciekawymi spostrzeżeniami, poradami i reporterskimi ciekawostkami, ale dołączył do książki płytę DVD, zawierającą trzy filmy przedstawiające dziennikarzy przy pracy. Otrzymaliśmy w ten sposób wręcz wydawnictwo multimedialne. W świecie, gdzie obraz dawno przestał być jedynie dopełnieniem artykułu, czy dodatkiem wzbogacającym szarość gazetowych szpalt, rola fotografii niepomiernie wzrosła. Jest ona- zwykle dominującym - akcentem, zamknięciem w kadrze niepowtarzalnego nastroju lub wierną rejestracją emocji. To właśnie ona często potrafi streszczać historie wyraźniej i ciekawiej niż sam tekst. Podglądając mistrzów, nie tylko początkujący fotoreporterzy mają szansę udoskonalić swój warsztat. Ta książka to bogato ilustrowane lekcje fotografowania bieżących wydarzeń, scen rodzajowych, sportu, polityki i zjawisk społecznych. To nauka tworzenia fotoreportaży, autentycznych zdjęć rodzajowych, portretów, a także rozszerzenia warsztatu przez nagrywanie dźwięku do prezentacji czy materiałów filmowych. Twoje fotografowanie już nie będzie takie samo, jak przed wzięciem do ręki tej książki...

POLSKA - DZIENNIK ŁÓDZKI (2[zasłonięte]011-03)

Krew na pierwszą stronę Historia i praktyka fotografii prasowej - przez omówienie znanych i mniej znanych zdjęć, teorię (także tę ogólnofotograficzną), po... wpadki, skandale i kontrowersje. Olbrzymią wartością jest prezentacja historii towarzyszących publikacji fotografii, decyzji, które podejmowali fotografowie i fotoedytorzy, a także skutków, jakie wywarły owe publikacje. Nie zabrakło kwestii związanych z etyką, manipulacjami i oszustwami - na konkretnych przykładach. Są tu też kadry, które nigdy nie zostały upublicznione - a także powody, dla których nie trafiły na łamy. Bonusem jest płyta DVD z trzema filmami poświęconymi pracy fotoreporterów. Obowiązkowa lektura dla wszystkich zainteresowanych nie tylko reportażem prasowym, ale w ogóle reportażem.

DIGITAL FOTO VIDEO (2[zasłonięte]011-03)