Alfa Romeo MiTo
rok produkcji 2009
CENA 34 000 zł
tel. 605 [zasłonięte] 47 64
macchina
perfetta
- Przebieg 34,000 km (książka serwisowa),
- Pierwszy właściciel, kupiona w Polskim salonie,
- Kolor czerwony,
- Garażowany,
- System DNA (Dynamic, Normal, All-weather) pozwalający zmienić charakter układu
kierowniczego i silnika w zależności od potrzeb kierowcy,
- 6-przekładnowa skrzynia biegów,
- skórzana kierownica z aluminiowymi wstawkami,
- czerwona deska rozdzielcza,
- radio z MP3
Gdy Alfa Romeo MiTo
pojawiło się w 2008 r. w sprzedaży, wywołało niemałą sensację. Już sama nazwa
łącząca dwa najważniejsze dla włoskiej motoryzacji miasta
Mi(lano)
e To(rino),
czyli Mediolan i Turyn, świadczy o wysokim poziomie zaangażowania producenta w
ten projekt. Stylistyka inspirowana starszą i dojrzalszą siostrą 8C Competizione,
przyprawiała o szybsze bicie serca. Projektanci Alfy MiTo pełnymi garściami
czerpali inspirację ze sportowej przeszłości marki. Zarówno przednie reflektory,
jak i tylne lampy oraz aluminiowe, błyszczące klamki są obecnie znakiem firmowym
Alfy. Grill wcinający się w przedni zderzak, nazywany jest po włosku
scudo,
co oznacza "tarczę". Faktycznie,
stylistyka tego elementu, jako żywo przypomina tarczę, jaką bronili się rycerze
broniący dobrego imienia Mediolanu. Szyby drzwi, pozbawione zostały ramek, przez
co samochód prezentuje się wyjątkowo sportowo i dynamicznie.
Pewnego letniego dnia w 2009 r., i ja uległem urokowi tego samochodu. Tego dnia
stałem się jego szczęśliwym właścicielem. Wybrałem samochód w klasycznym dla
marki kolorze czerwonym. Do tego koloru nadwozia pasuje wyłącznie czarne wnętrze
z czerwonymi wstawkami, takimi, jak deska rozdzielcza, skóropodobna tapicerka
drzwi oraz przeplatany szarą nitką wzór na fotelach. Kierownica w sportowym
aucie, musi być skórzana, a ze srebrnymi dodatkami, prezentuje się wręcz zjawiskowo.
Mechanicznie samochód
oparty jest w dużej części na popularnym fiacie Punto Grande, przez co
koszty serwisu i ewentualnych napraw będą bardzo przystępne. Autko napędzane
jest prostym i niezawodnym silnikiem 1.4 8V, pozbawionym wszelkich
ekstrawagancji technicznych, przez co będzie gwarantował długą i bezproblemową
eksploatację. Strojenie dźwięku, jaki wydaje układ wydechowy, na pewno opracowywali artyści. Samochód nie jest głośny, a jednak pracuje zdecydowanie bardziej rasowo niż większość aut. Jadąc powoli wydaje z siebie dyskretny, niski pomruk.
Moc silnika w moim egzemplarzu, została podniesiona z 78 do 100KM, czyli do
poziomu, jakim charakteryzuje się ten silnik w innych samochodach koncernu Fiat.
Dlaczego moc samochodu kupionego w salonie była taka niska? Po prostu, fabryczna
moc 78KM była sztucznie zaniżona przez politykę formy, żeby skusić klientów do
zakupu auta z innymi, zdecydowanie droższymi silnikami o niewiele większej mocy.
Ale wystarczyło wgranie programu, który odblokował ogranicznik, i samochód mógł
wreszcie odetchnąć pełną piersią.
Jak się żyje z tym autem
na co dzień? Bardzo przyjemnie. Samochód jest wystarczająco poręczny, żeby go
wszędzie zaparkować a przy tym pojemny na tyle, żeby 4-osobową rodzinę zabrać na
wakacje. Bagażnik jest wręcz przepastny, a dobrze wyprofilowane fotele
zapraszają wręcz do dłuższych podróży. Samochód prowadzi się w sposób bardzo
precyzyjny, bezbłędnie wyczuwa intencje kierowcy. Dzięki 6-biegowej skrzyni,
auto jest nie tylko dynamiczne, ale również bardzo oszczędne.
Samochód jest od nowości serwisowany w ASO w Olsztynie (Resma), zawsze
garażowany i dopieszczony we wszystkich szczegółach. Wiem, że będzie to brzmiało
co najmniej sztucznie, ale nie sprzedawałbym go, gdybym nie był zmuszony kupić
terenówki. Po prostu, wyprowadzam się z miasta na wieś, gdzie nie ma asfaltu (tak, tak,
takie miejsca istnieją na Warmii), a zimą polnych dróg nikt nie odśnieża.
Sprzedaję samochód z bolącym sercem, ale jednocześnie czuję się spełniony, gdyż
jak powiadał Jeremy Clarkson
you're never a true petrolhead until
you've owned an alfa,
czyli" nigdy nie będziesz prawdziwym miłośnikiem
motoryzacji, jeśli nigdy nie posiadałeś alfy".
Informacje bardziej
oczywiste, ale wymienię je dla porządku
- centralny zamek,
- elektrycznie podnoszone szyby,
- elektryczne regulowane lusterka,
- autoalarm,
- ABS, ESP,
- oryginalne dywaniki MiTo,
- etc.
Po
kliknięciu, zdjęcia powinny się powiększyć