Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BEZPECZEŃSTWO LOTÓW W TRANSPORCIE LOTNICZYM

27-01-2012, 8:17
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 189 zł     
Użytkownik anda-
numer aukcji: 2065375352
Miejscowość wlkp
Wyświetleń: 7   
Koniec: 28-01-2012 16:00:10

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

BEZPIECZEŃSTWO LOTÓW W TRANSPORCIE LOTNICZYM
Edmund Klich
Bezpieczeństwo lotów w transporcie lotniczym jest sentencją, która oddaje jej charakter i ton.
Zabarwiona wątkami historycznymi oraz statystykami pozycja, może być doskonałą lekturą nie tylko dla czytelników ze
świata lotniczego. Rosnąca popularność lotnictwa sprawia, że rośnie grono osób żądnych wiedzy na temat bezpieczeństwa
podróżowania tym właśnie środkiem transportu.
SPIS TREŚCI
1. WSTĘP .
1.1.Początki lotnictwa — pierwsze wypadki
1.2.Wzrost zainteresowania lotnictwem jako środkiem transportu
1.3.Wzrost zainteresowania bezpieczeństwem lotów
1.4.Stan bezpieczeństwa lotów w lotnictwie cywilnym
1.5.Koszty wypadków
2. TEORIE BEZPIECZEŃSTWA LOTÓW
2.1.Teoria Singletona
2.2,Teoria C.O. Millera — „Model 4M”
2.3.Teoria 5M
2.4.Model „SHEL” E. Edwardsa
2.5.Teoria Hawkinsa — SHELL
2.6.Teoria B.F. Łomowa i K.K. Płatonowa
2,7.Teoria Jamesa Reasona
2.8.HFACS — System analizy i klasyfikacji wpływu czynnika ludzkiego
2.8.1.Niewłaściwe działanie
2.8.1.1.Warunki sprzyjające niebezpiecznemu działaniu załogi
2.8.2.Niewłaściwe kierowanie
2.8.3.Niewłaściwe zarządzanie
3. ZARZĄDZANIE ZASOBAMI ZAŁOGI - CREW RESOURCE
MANAGEMENT
3.1.Zasady ogólne
3.2.Identyfikacja problemu zarządzania zasobami załogi
3.3.Zadania i obszar działania CKNII
3.3.1.Swiadomość sytuacyjna
3.3.2.Planowanie i dobór załóg
3.3.3.Cele, zasady i elementy szkolenia CRM
4. WYBRANE ZAGADNIENIA DOTYCZĄCE ZAGROŻEŃ
BEZPIECZEŃSTWA LOTÓW
4.1. Wpływ statku powietrznego na działanie człowieka jako operatora
4.1.1. Automatyka a bezpieczeństwo lotu
4.1.2. Brak standaryzacji kabin a bezpieczeństwo
Niektóre zagrożenia wynikające z zawodności działania załogi
4.2.1. Zagrożenia wynikające z warunków pracy załogi
4.2.1.1. Charakterystyka funkcjonowania operatora
4.2.1.2. Obciążenie pracą
4.2.2, Zagrożenia wynikające z dużych przeciążeń
4.2.2.1. Czynniki zwiększające odporność na przeciążenia
4.2.3. Zagrożenia wynikające ze stopnia trudności wykonywanego zadania
4.2.4. Zagrożenia wynikające ze środowiska
Zagrożenia wynikające ze złudzeń
4.3.1. Zmysły
4.3.2. Wrażenia
4.3.3. Percepcja
4.3.4. Orientacja przestrzenna
4.3.4.1. Działania zapobiegające dezorientacji przestrzennej
4.3.5. Powstawanie złudzeń
Wypadki typu Control Flight into Terrain (CFIT)
4.4.1. Systemy ostrzegające przed zderzeniami z ziemią (wodą)
4.4.1.1. Zasadnicze przyczyny wypadków zderzenia z ziemią (wodą)
4.4.1.2. Przyczyny wypadków typu CFIT w lotach na małych wysokościach
4.4.1.3. Swiadomość sytuacyjna a wypadki typu CFIT..
5. ZARZĄDZANIE RYZYKIEM OPERACYJNYM W LOTNICTWIE (ORM)
5.1. Pojęcie zagrożenia i ryzyka
5.1.1. Rodzaje ryzyka
Podstawowe pojęcia i zasady procesu zarządzania ryzykiem.
5.2.1. Terminologia wykorzystywana w procesie zarządzania ryzykiem operacyjnym
5.2.2. Podstawowe zasady zarządzania ryzykiem operacyjnym
5.2.3. Stopnie szczegółowości zarządzania ryzykiem
5.2.4. Etapy procesu zarządzania ryzykiem
Wykrycie zagrożeń
5.3.1.Zródla zagrożeń
5.3.2.Analiza według kolejnych faz opera
5.3.3.Wstępna analiza zagrożeń
5.3.4.Metoda „Co jeżeli”
5.3.5.Metoda „Logiczny diagram”
5.3.6.Analiza zmian
5.3.7.Analiza mapowa
5.3.8.Wykorzystanie doświadczeń z przeszłości
5.4.Ocena ryzyka
5.4.1.Etapy oceny poziomu ryzyka
5.4.2.Zależność poziomu ryzyka od częstości wystąpienia
zagrożenia oraz potencjalnych skutków jego wystąpienia
5.4.3.Analiza korzyści i strat
5.5.Sterowanie ryzykiem
5.5.1.Sposoby sterowania ryzykiem
5.5.2.Rodzaje środków profilaktycznych
5.6.Podjęcie decyzji
5.6.1.Zasady podejmowania decyzji
5.6.2.Szczebel podejmowania decyzji
5.6.3.Rodzaje decyzji
5.7.Wdrożenie decyzji i kontrola realizacji zadania
5.7.1.Zasady wdrażania decyzji
5Poziom wdrażania decyzji
5.7.3.Kontrola wdrożenia
6. ZAPOBIEGANIE WYPADKOM LOTNICZYM
6.1.Współczesne poglądy na zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie
6.1.1.Szczegółowa analiza danych z rejestratorów lotów
6.1.2.Ocenianie bezpieczeństwa w lotach liniowych
6.1.3.Działalność profilaktyczna w oparciu o analizę zgłoszonych zdarzeń
6.1.4.Badanie incydentów i wypadków lotniczych
6.2.Zarządzanie bezpieczeństwem w lotnictwie
6.2.1.Międzynarodowa Organizacja Lotnictwa Cywilnego (ICAO)
6.2.2.Państwa członkowskie ICAO
6.2.3.Organizacje lotnicze
6.3.Korzyści w zarządzaniu bezpieczeństwem
6.3.1.Istota systemu zarządzania bezpieczeństwem
w organizacji lotniczej
6.4.Wybrane zagadnienia dotyczące audytów bezpieczeństwa
7. ZAKOŃCZENIE
Spis ilustracji
Spis tabel
Bibliografia

Stan BDB