Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

BUDOWA I UTRZYMANIE DRÓG KOLEJOWYCH 1 Zamięcki

19-06-2015, 20:23
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 49 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 5436853080
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 11   
Koniec: 19-06-2015 20:18:01

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

BUDOWA I UTRZYMANIE DRÓG KOLEJOWYCH

TOM PIERWSZY

 

Henryk Zamięcki

Wydawnictwo: WKŁ, 1978
Oprawa: miękka
Stron: 444
Stan: bardzo dobry, nieaktualna pieczątka

Wiadomości ogólne o transporcie i rozwoju kolejnictwa. Opis części składowych drogi kolejowej, wiadomości o taborze kolejowym i jego oddziaływaniu na tor, szczegółowe wiadomości o nawierzchni kolejowej.

SPIS TREŚCI:

1. Pojęcie komunikacji i transportu    .
11. Zarys historyczny powstania i rozwoju kolei .    .    .    .
1.21. Powstanie toru kolejowego       
1.22.  Powstanie lokomotywy parowej   
1.23.  Właściwości przewozów kolejowych   
12. Powstanie i rozwój sieci kolejowej na ziemiach polskich .
13. Znaczenie transportu kolejowego   
14. Klasyfikacja dróg    kolejowych   
15. Administracja kolei    w Polsce   

2. Części składowe drogi kolejowej oraz jej kształt w    planie    i prol
2.1. Kolej, droga kolejowa, ich części składowe .    .    .    .    .
2.2. Podział linii kolejowych ze względu na eksploatację.    Punkty    ekspl
tacyjne     
2.3. ' Szlak. Podział torów         
2.3.1.  '    Podtorze   
2.3.2.  Budowle inżynierskie   
2.3.3.  Tor i nawierzchnia   
2.3.4.  Budynki kolejowe na szlaku i na stacjach   
2.3.5. Urządzenia stacyjne i inne   
2.4.    Plan i profil drogi    kolejowej   
2.41. Oś drogi kolejowej       
2.42.  Pas wydzielony    _
2.43. Kierunek i plan drogi kolejowej       
2.44. Profil podłużny drogi kolejowej   
2.5. Skrajnia budowli i skrajnia taboru   

3. Wiadomości .a taborze kolejowym   
3.1. Podział taboru kolejowego   
3.2. Lokomotywy parowe    (parowozy)         .    .
3.2.1. Ustrój parowozu, części składowe,    osie    napędne i toczne .
3.2.2. Naciski osi lokomotywy na tor. Prędkość    jazdy   
3.3. Wiadomości ogólne o    elektrycznych    i spalinowych pojazdach    tr
cyjnych     
3.3.1. Elektryczne pojazdy trakcyjne   
3.3.2. Spalinowe pojazdy    trakcyjne   
3.4. Części składowe pojazdu kolejowego    oddziałujące bezpośrednio na
3.4.1.    Ogólne wiadomości o    ustroju pojazdów kolejowych .    .    .    .
 Zestaw kołowy     
3.42.  Sprężyny nośne i łożyska. Zderzaki   
3.43.  Łączenie pojazdów       
3.44.  Wózki .           
35. Właściwości ruchu pojazdu kolejowego po torze .    .    .    .    . i
3.51.  Ruch pojazdu na prostej     
3.52. Ruch pojazdu w łukach   
3.53. Wpisywanie się pojazdów w łuki   
3.6. Oddziaływanie pojazdu kolejowego na tor. Wpływ konstrukcji loko­motyw    
3.7. Zagadnienia postępu technicznego w konstrukcji lokomotyw w związ­ku z dużymi prędkościami   

4. Podtorze kolejowe       
4.1. Funkcje podtorza i jego części składowe. Praca podtorza przy dużych
prędkościach ruchu ...    .    .               
4.2. Przekroje poprzeczne podtorza. Rowy odwadniające   
4.3. Nasypy, ich wysokość, pochylenia stoków. Ukopy i odwały .
4.3.1.  Rozmieszczenie materiału ziemnego w nasypach   
4.3.2. Zabezpieczenie podstawy nasypu   
4.3.3.  • Odkształcenia nasypów .    .    .    .    .    .    ,   
4.4.  Przekopy .    .    .    .     -    .
4.4.1. Głębokość i pochylenie stoków w przekopach   
4.4.2.  Grunty w przekopach       
4.4.3. Odkształcenia w przekopach   
4.5. Wzmacnianie stoków podtorza   
4.5.1. Obsiewanie trawą i darniowanie   
4.5.2.  Wzmacnianie kamieniem i płytami   
4.6. Ogólne zasady odwadniania podtorza .........
4.6.1. Urządzenia odwadniające podtorze z wody powierzchniowej .
4.6.2. Urządzenia odwadniające podtorze z wody gruntowej .
4.6.3. Zabezpieczenie podtorza przed wysadzinami   
4.7.  Zasady wykonywania robót ziemnych       
4.7.1.  Odspajanie gruntu i transport materiałów ziemnych   
4.7.2. Budowa nasypów na trwałych podłożach gruntowych   
4.7.3. Budowa nasypów na terenach zawilgoconych i na bagnach .
4.7.4.  Budowa przekopów   
4.8. Bezpieczeństwo i higiena pracy przy robotach ziemnych ....
4.9. Przyczyny osuwisk przy robotach ziemnych i ich zwalczanie .

5. Nawierzchnia kolejowa       
5.1. Zasadnicze części składowe nawierzchni kolejowej i jej praca .
5.2.  Szyny       
5.2.1.  Warunki, jakim powinna odpowiadać stal szynowa   
5.2.2. Przekrój poprzeczny szyny i uzasadnienie jego konstrukcji .
5.2.3.  Masa d typy szyn       
5.2.4.  Typy szyn używane na PKP i ich zastosowanie   
5.2.5. Porównanie typów szyn pod względem techniczno-eksploatacyjnym .
5.2.6. Długość szyn    ,   
5.2.7.  Szyny toru bezstykowego   
5.2.8. Czas pracy szyn w torach i ich trwałość   
5.3. Złączki       
5.31.  Wiadomości ogólne o złączkach   
5.32.  Haki szynowe zwykłe i sprężyste   
5.33.  Wkręty szynowe   
5.34.  Podkładki i przekładki szynowe     
5.35.  Łapki, śruby stopowe i pierścienie sprężyste   
5.36.  Klasyfikacja przytwierdzeń szynowych   
5.37. Złącza szynowe   
5.38. Łubki szynowe   
5.39.  Śruby łubkowe    1    .    .    .    .
5.4.    Podkłady   
5.41. Zadania i praca podkładów   
5.42. Rozstaw podkładów w torze   
5.43.  Podkłady drewniane       
5.44. Podkłady stalowe   
5.45. Podkłady betonowe   
5.5. Podsypka kolejowa     
5.5.1. Rola podsypki i materiały podsypkowe         
5.5.2. Praca podsypki i jej wytrzymałość   
5.5.3. Ilość podsypki w torze   
5.6. Kierunki rozwoju nawierzchni kolejowej w związku    z dostosowyw
niem jej do dużych przewozów i zwiększonych prędkości pociągów
5.6.1. Wytyczne ogólne   
5.6.2. Tolerancje wymiarowe w elementach nawierzchni   
5.6.3. Kierunki przyjęte na PKP   

6.    Ustrój toru kolejowego   
61. Szerokość toru         
6.11. Szerokość toru na prostej   
6.12. Szerokość toru w łukach i ich promienie   
6.13. Pochylenie poprzeczne szyn w torze   
6.2.    Kształt toru w łukach       
6.21. Siły działające na pojazd w łuku   
6.22. Przechyłka toru       
6.23. Krzywe przejściowe. Rampy przechyłkowe   
6.24. Szczególne przypadki krzywej przejściowej i rampy    przechyłkowe
6.25. Zasady budowy krzywych przejściowych i ramp    przechyłkowe
parabolicznych   
6.26. Zasady stosowania szyn skróconych w łukach .    .    .    .    '    .
6.27. Konstrukcja toru kolejowego na łukach o małych    promieniach. Pi
wadnice normalne i specjalne   
63. Profil podłużny toru i zaokrąglenie jego załomów   
64. Odstęp między osiami na prostej i w łuku   
65. Zabezpieczenie toru przed pełzaniem   
66. Konstrukcja toru na mostach   
6.61. Urządzenia ochronne na mostach   
6.62. Przyrządy wyrównawcze   
67. Tor na kanałach rewizyjnych, obrotnicach i wagach    wagonowych
68. Tor kolejowy na przejazdach .       
69. Odcinki i tory izolowane .           
 Wymagania w stosunku do podłoża i nawierzchni   
6.91.  Łączniki szynowe   
610.  Zasady obliczania elementów nawierzchni   
6.101.  Odkształcenia nawierzchni kolejowej   
6.102. Współczynnik podłoża   
6.103. Metody obliczania elementów nawierzchni    kolejowej .    .    .    .    .
6.104.  Naprężenia dynamiczne w elementach nawierzchni   
6.105.  Metoda obliczania wytrzymałości nawierzchni kolejowej na PKP
611.  Tor bezstykowy   
6.111. Wiadomości ogólne. Zalety i rozwój toru    bezstykowego    .    .    .    .
6.112.  Wymagania techniczne dotyczące podtorza i nawierzchni przy ukła­daniu toru bezstykowego   
6.113.  Zachowanie się toru bezstykowego pod wpływem temperatury oraz zabezpieczenie przed podłużnymi przesunięciami toru   
6.114.  Założenia techniczne budowy toru bezstykowego   
6.115. Stateczność toru bezstykowego         .    .    .
612. Przystosowanie toru kolejowego do zwiększonych prędkości pociągów
6.121. Praca toru kolejowego przy dużych prędkościach ruchu    .    .    .    .
6.122.  Warunki układu geometrycznego torów dla dostosowania ich do du­żych prędkości   
6.123. Tolerancja szerokości toru i jej zmienność   
6.124. Inne odchyłki w planie i profilu w to-rach przeznaczonych do zwięk­szonych prędkości   
6.12.5.1    Kierunki postępu technicznego w konstrukcji toru kolejowego .

7. Obliczanie robót ziemnych       
7.1.  Zasady obliczania rozmiaru robót ziemnych   
7.2. Sposoby obliczania robót ziemnych. Wzory do obliczeń .    .    .
7.2.1. Obliczanie przekrojów poprzecznych z przekroju podłużnego .
7.2.2. Obliczanie powierzchni przekroju poprzecznego na podstawie zdjęcia
z natury    
7.2.3. Obliczanie objętości mas ziemnych   
7.3. Wykres objętości mas ziemnych   
7.4.  Wykres podziału mas ziemnych. Linie wyrównawcze   

8. Siła pociągowa i opory ruchu   
8.1.  Siły działające na pociąg   
8.2. Pojęcie siły pociągowej lokomotywy   
8.2.1. Siła pociągowa parowozu   
8.2.2. Siła pociągowa lokomotywy elektrycznej   
8.2.3. Siła pociągowa lokomotywy spalinowej     
8.3.  Opory ruchu pociągu   
8.3.1.  Opór podstawowy ruchu pociągu na prostej   
8.3.2.  Opór ruchu na pochyleniach     
8.3.3.  Opór ruchu w łukaęh   
8.3.4.  Opory przy ruszaniu pociągu       
8.3.5.  Opory przy hamowaniu pociągu       
8.4. Równanie ruchu pociągu .           

9. Ogólne wiadomości o projektowaniu linii kolejowych. Stadia pro­jektowania        
91.  Studia ekonomiczne i ich zadania   
9.21. Rejony ciążenia linii kolejowej   
9.22. Rodzaje i mierniki przewozów na projektowanych liniach kolejowych
92. Studia techniczne       
9.31.  Przebieg studiów technicznych   
9.32.  Założenia projektowe   
9.33. Studia techniczne na mapach warstwicowych   
9.34. Zasady trasowania w terenie równinnym, podgórskim i górskim
9.35. Wykreślanie profilu podłużnego z mapy warstwicowej   
9.36. Wyznaczanie na mapie osi linii kolejowej o zadanym pochyleniu .
9.37. Charakterystyczne wskaźniki wariantów projektowanej linii kolejowej
9.38.  Wybór wariantu trasy   
9.39. Projektowanie trasy linii kolejowej w planie i profilu podłużnym dla
różnych rodzajów trakcji      .    .           
9.4. Warunki techniczne projektowania linii kolejowych   
9.4.1. Promienie łuków       
9.4.2.  Wzajemny układ prostych i łuków .    .    .           
9.4.3. Pochylenia miarodajne   
9.4.4.  Pochylenia szkodliwe i nieszkodliwe   
9.4.5. Układ pochyleń profilu podłużnego ... -   
9.4.6. Załomy pochyleń niwelety linii kolejowej i ich zaokrąglenia .
9.4.7. Pochylenia zastępcze   
9.4.8. Niweleta równi stacyjnej    .
9.5. Studia techniczne w terenie i zasady ich wykonywania ....
9.6. Pomiary wykonywane w terenie w czasie studiów technicznych .
9.7.  -    Dokumentacja techniczna projektu budowy linii kolejowej. Projekt
wstępny i projekt techniczny budowy linii   

10.    Połączenia i skrzyżowania torów   
101. Ogólne wiadomości o połączeniach    i skrzyżowaniach    torów    .
10.11. Klasyfikacja rozjazdów   
10.12.  Rozjazdy zwyczajne pojedyncze   
10.13. Rozjazdy podwójne   
10.14.  Skrzyżowania torów   
10.15.  Rozjazdy krzyżowe .    :   
10.16. Rozjazdy łukowe   
102. Konstrukcja rozjazdów   
10.271.    Zwrotnice   
10.22.  Krzyżownice    
103. Podrozjazdnice, ich rodzaje i układ   
10.31.  Podrozjazdnice drewniane   
10.32. Podrozjazdnice stalowe         .    .    .
10.33.  Układ podrozjazdnic   
104. Układy geometryczne rozjazdów i    ich obliczanie   
10.41. Rozjazd zwyczajny z krzyżownicą prostą i iglicami    łukowymi    stycz­nymi do opornicy w styku przediglicowym   
Rozjazd krzyżowy z iglicami łukowymi i z krzyżownicami pojedyn­czymi prostymi   
10.42.  Typy rozjazdów, ich oznaczenia i zastosowanie   
105. Jazda pociągów po rozjazdach w kierunku prostym i na odgałęzienie
10.51. Współdziałanie zestawu kołowego z elementami rozjazdu .    .
10.52. Kierunki rozwoju układu geometrycznego i konstrukcji rozjazdów dla dużego natężenia ruchu i zwiększonych prędkości pociągów .
10.53.  Rozjazdy spawane   
106. Utrzymanie i wymiana rozjazdów   
10.61. Uszkodzenia i wady powodujące wymianę części rozjazdu .    .    .    .
10.62.  Dopuszczalne zużycie części rozjazdów   
10.63.  Nadzór nad stanem rozjazdów i skrzyżowań torów   
10.64.  Utrzymanie rozjazdów i ich części   
10.65.  Wymiana rozjazdów   
10.66. Oczyszczanie rozjazdów ze śniegu i lodu   
10.67. Bezpieczeństwo i higiena pracy przy utrzymaniu i wymianie rozjaz­dów    
107. Połączenia torów   
10.71. Połączenie dwóch torów równoległych rozjazdem zwyczajnym .
10.72. Połączenie dwóch torów równoległych dwoma rozjazdami o jednako­wym skosie   
10.73. Połączenie dwóch równoległych torów dwoma rozjazdami o różnych
skosach   
10.74.  Połączenie rozjazdami dwóch torów nierównoległych   
10.75.  Podwójne połączenie torów   
10.76.  Rozmieszczenie rozjazdów w połączeniach torów   
10.77.  Drogi zwrotnicowe    '   

11.    Stacje i węzły kolejowe .               
111. Wiadomości ogólne o stacjach i innych punktach eksploatacyjnych .
11.11. Przystanki osobowe .               
11.12. Ładownie   
11.13. Bocznice   
11.14.  Posterunki odstępowe   
11.15. Mijanki   
11.16. Stacje   
11.2.    Stacje małe      .    .
11.21.  Ogólna charakterystyka stacji małych   
11.22.  Układ torów małych stacji   
11.23.  Urządzenia do obsługi ruchu towarowego      .
11.24.  Urządzenia do obsługi ruchu pasażerskiego   
11.25. Położenie stacji w planie i profilu .    .    .    . •   
11.26. Równia stacyjna i jej odwodnienie         
11.27. Podział torów na stacji, odległości między torami, numeracja torów
i rozjazdów   
11.28. Połączenia bocznic ze stacjami     .    .
11.3.    Stacje średniej    wielkości       
11.31. Ogólna charakterystyka stacji średniej wielkości   
11.32.  Układy torów    *   
11.33. Urządzenia na    stacjach średniej wielkości .    .    .    .    .    .    .    -    .
11.34.  Stacje węzłowe     ...
 Ogólne wiadomości o węzłach kolejowych   
11.41.  Typy węzłów kolejowych   
11.42.  Elementy węzłów kolejowych   
114.  Stacje osobowe, ich praca, układy torów i urządzenia   
115. Stacje postojowe      .
11.61.  Zadania i praca stacji postojowej   
11.62. Usytuowanie stacji postojowej      .    .
11.63.  Urządzenia i układy stacji postojowych .           
116.  Stacje towarowe   
11.71.  Ogólne wiadomości o stacjach towarowych   
11.72.  Stacje ładunkowe       
11.73.  Typowe układy stacji ładunkowych   
11.74.  Tory i urządzenia do ładunków specjalnych   
117.  Stacje rozrządowe       
11.81.  Wiadomości ogólne o pracy stacji rozrządowych   
11.82. Typy stacji rozrządowych   
11.83. Urządzenia hamujące   
11.84.  Inne urządzenia na stacjach rozrządowych .           
11.85. Stacje portowe   
11.86. Stacje przemysłowe   
11.8.7:    Stacje przeładunkowe            

12. Wiadomości z zakresu techniki ruchu kolejowego    .    .    ...
12.1.  Przepustowość stacji   
12.2.  Modernizacja stacji   
12.3. Wpływ wykonywania robót torowych na pracę i modernizację stacji

13. Lokomotywownie   
13.1. Zadania i podział lokomotywowni   
13.2. Tory i urządzenia parowozowni       
13.3. Czynności przy obrządzaniu lokomotyw    parowych    i    usytuowanie od­powiednich urządzeń    
13.4. Tory i urządzenia elektrowozowni   
13.5. Tory i urządzenia motowozowni   
13.6. Czynności przy obrządzaniu lokomotyw    elektrycznych    i    spalinowych

 

 

BUDOWA I UTRZYMANIE DRÓG KOLEJOWYCH 1 Zamięcki

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt