Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

GAZ-M20 Pobieda 1952 R

04-01-2015, 11:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34 900 zł     
Użytkownik Bispol2
numer aukcji: 4920046344
Miejscowość Mogilany
Wyświetleń: 3496   
Koniec: 04-01-2015 10:40:58

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 1952
Przebieg (km): 1
Pojemność silnika (cm3): 2120
Rodzaj paliwa: Benzyna
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

GAZ-M20 Pobieda Opis modelu Kierownikiem projektu Pobiedy był Andriej A. Liphart. Samochód nie bez powodu nazwano Pobieda (po polsku: "zwycięstwo"), gdyż pierwsze testy przechodził w zakładach GAZ w 1943 roku, kiedy Rosjanie zaczęli odnosić zwycięstwa na frontach II wojny światowej. Sama fabryka została mocno zbombardowana, ale prac nie zarzucono. Pierwszy prototyp ujrzał światło dzienne 6 listopada 1944 roku, natomiast pierwszy model seryjny zszedł z taśmy montażowej 21 czerwca 1946 roku, w przeddzień 5 rocznicy wybuchu Wielkiej Wojny Ojczyźnianej. Pobieda eksportowana była poza ZSRR (m.in. w latach 1950-52 do Polski) oraz montowana, a następnie produkowana na licencji w Polsce w zakładach FSO jako Warszawa M-20. Kilka sztuk zmontowano w Pjongjangu w Korei Północnej. Stylistyka Pobiedy odpowiadała ówczesnym trendom w budowie nadwozi (podobny kształt miały nadwozia Fordów amerykańskich czy Volvo PV 544). Nadwozie było samonośne z pomocniczą ramą przednią, do której mocowany był silnik i przednie zawieszenie. M20 był pierwszym radzieckim samochodem wyposażonym w kierunkowskazy, elektryczne wycieraczki samochodowe, ogrzewanie oraz wbudowane radio. Samochód ten stał się symbolem tuż powojennego ZSRR, zaś dziś jest łakomym kąskiem dla kolekcjonerów. Wyprodukowano 235 997 egzemplarzy modelu, z czego 14 220 w wersji kabriolet[1]. SAMOCHÓD W PEŁNI SPRAWNY WSZYSTKO DZIAŁA KONTAKT[zasłonięte]601-40-43