Mam do zaoferowania moją Hondę CBF600N z roku 2008. Kolor czerwony - R320 Pearl Siena RED. Oferowany model reprezentuje już nową generację CBF 600, produkowaną od 2008r. do dziś, w niezmienionej formie. W ramach modernizacji zastosowano nową aluminiową ramę (ta sama rama montowana jest obecnie w również w modelu Hornet). Pozwoliło to zminimalizować wagę i poprawić sztywność. Zmodernizowano także silnik, poza zwiększeniem mocy (do 78KM) w stosunku do starszego modelu, wprowadzono wtrysk paliwa - pozwoliło to na jeszcze większą bezosobowość silnika (brak cyklicznej regulacji gaźników). Wprowadzono możliwość regulacji napięcia wstępnego przedniego zawieszenia i kilka innych mniej lub bardziej znaczących zmian (po wszystkie szczegóły odsyłam do niżej załączonej specyfikacji).
Samej marki oczywiście nie trzeba reklamować. Są motocykle i Hondy ;-) Maszyny niezniszczalne.
CBF600 to niezwykle uniwersalny motocykl. Mimo że sprzęt waży ponad 200kg prowadzi się bardzo lekko, prawie jak rower ;) Ale to nie jedyny argument doceniany nie tylko przez początkujących motocyklistów. Zrównoważona charakterystyka mocy pozwala na oddawanie - wcale nie małej mocy - w sposób bardzo płynny i przewidywalny. Całość tych czynników powoduje że ten motocykl jest bardzo komfortowy, zarówno w do jazdy po mieście jak i w dalekie podróże (osobiście w tym drugim względzie sprawdziłem moją Hondę) - choć oczywiście nie jest to motocykl stricte turystyczny, mimo tego pozycję ma bardzo zbliżoną, komfortową i wyprostowaną.
Pamiętam że Hond na swoich bilbordach reklamowych podpisywała CBF - "na co dzień wół roboczy, na weekend motocykl z pazurem". Moim zdaniem całkiem trafne określenie jego uniwersalności.
Niżeli kilka linków do niezależnych testów potwierdzających sukces produktu Japończyków.
http://www.motocykl-online.pl/testy/Honda_CBF_600_S_2008
http://www.motocykl-online.pl/testy/Honda_CBF_600_S
http://www.motocykl-online.pl/testy/Honda_CBF_600_S
http://www.motocykl-online.pl/testy/Honda_CBF_600_cz_1
http://www.motocykl-online.pl/testy/Honda_CBF_600_cz_2
http://www.motocykl-online.pl/testy/Honda_CBF_600_SA_cz3_
http://cbf1000.pl/viewtopic.php?f=12&t=485
i kilka innych ciekawych artykułów o tym modelu ...
Motocykl zakupiłem na początku roku 2011, z myślą o realizacji wakacyjnych planów turystycznych.
Od momentu zakupu wprowadziłem w CBF szereg modyfikacji, które maiły usprawnić jego użytkowanie i lepiej dostawać do celów turystycznych.
Na wyposażaniu oferowanego motocykla:
1. Szyba duża (wraz ze stelażem)
GIVI A34+D45 - turystyczna - całkowicie chroniąca kierowce przed wiatrem, deszczem. (Szyba widoczna na niżej załączonych zdjęciach z wakacji.) (420PLN)
2. Szyba mała
PUIG - na krótsze wyjazdy - w znaczący sposób minimalizuje pęd powietrza na korpus kierowcy. (lekko zarysowana). Model z http://www.puig.pl/owiewki_naked_custom_skuter/do_nakedow-uniwersalne/male-naked/owiewka_uniwersalna_puig_naked_lekko_przyciemniana-p545.html (160PLN)
3. CrashPady
Womet-Tech Racing Accessories (200PLN)
4. Nowe opony -
Pirelli Diablo Strada - opony o bardzo dobrych właściwościach jezdnych, bardzo dobrej przyczepności na mokrych nawieżniach - obecnie mają przejechane ok.7tyś km. Zużycie oceniam na 40-50% (800PLN)
5. Stelaże na kufrów bocznych
GIVI w systemie PL - MonoKey - (model PL174) najmocniejszy system GIVI - pozwalający na znaczący udźwig bagażu. (440PLN)
6. Kufry boczne
GIVI model VALIGIA E36. Pojemność 36 litrów - 3 klucze w zestawie (450PLN)
7. Stelaż
GIVI pod kufer centralny + płyta, również MonoKey (180PLN)
8. Olejarka -
MotoOiler - olejarka oparta o sterownik elektroniczny - perfekcyjnie dopasowana do Hondy, w sposób bardzo elastyczny (poprzez potencjometr na kokpicie) pozwalająca dostosować do warunków pogodowych. Praktycznie dwukrotnie przedłużająca żywotność napędu, zarazem wprowadzając pełną bezosobowość napędu. (380PLN)
9. Gniazdo zapalniczki przy kokpicie - profesjonalnie zainstalowane w oparciu o system przekaźników i zabezpieczenie przeciążeniowe. (65PLN)
10. Nowy napęd. Oparty o zębatki
SunStar i najmocniejszy X-Ring łańcuch
DID. - Obecnie posiada przebieg ok.,7tyś. km. Stan zużycia na ok. 20%. Od nowości napęd nie musiał być dociągany.(500PLN)
11. Gripy
DOMINO - zostały zainstalowane żelowe chwyty, na dłuższej trasie pozwalają mniej męczyć się dłonią.(70PLN)
12. Klamki
Womet-Tech Racing Accessories rótkie. Zrealizowane przy wykorzystaniu CNC. Anodowane na srebrno. Obok olejarki jest to jeden z bardziej trafionych elementów modernizacji. Argumenty jakie przemawiały za inwestycją w klamki to m.in.: 6 stopniowa możliwość regulacji położenia klamki = możliwość dostosowania położenia klamki do własnych preferencji; dzięki zastosowaniu krótkiej klamki (na 2 palce) poprawił się chwyt w czasie pracy "na klamce", tym samym wzrosło bezpieczeństwo (320PLN)
13. Centralna podstawka - oryginalna podstawka
Hondy zakupiona w ASO MotoRista - (ok.800pln)
14. Błotnik tylnego koła. Seryjnie w 600 nie występuje błotnik. Co powoduje iż amortyzator jest narażony na brud wyrzucany z koła. Jeżeli zakłada się jazdę w deszczu, niezbędny element wyposażenia. (140PLN).
15. Przedłużenie przedniego błotnika - coś w rodzaju kompozytowego chlapacza. We wszystkich motocyklach serii CBF występują dość krótkie błotniki, co powoduje, iż z pod przedniego koła wylatują zanieczyszczenia podnoszone z drogi wprost na chłodnice. Przedłużenie błotnika chroni chłodnice i kolektory. (60pln)
16. TankGuard - Orginalny Honda, zakupiony w ASO MotoRista - (ok.60pln)
(Wszystkie oryginalne komponenty, które zostały zmienione na akcesoryjne, są naturalnie w cenie motocykla)
W ramach oczywistych prac utrzymaniowo-eksploatacyjnych, jak i przygotowania motocykla do wyprawy do Skandynawii zostały zrealizowane:
1. Dwa razy w sezonie jest wymieniany olej w silniku wraz z filtrem (zmieniałem osobiście) - Motul.
2. Wymiana oleju i uszczelniaczy w przednim zawieszeniu - wymiana została zrealizowana ze względu iż pragnąłem zwiększyć tłumienie wlewając gęstszy olej. W ASO, powiedziano iż dobrą praktyką jest wymiana uszczelniaczy przy każdym rozbieraniu, to tez tak zrobiliśmy. (realizowane przez ASO - MCS Warszawa)
3. Regulacja zaworów - finalnie okazało się iż zawory nie wymagają regulacji = płytki nie musiały być zmieniane.
4. Wymiana świec zapłonowych na
Irydowe NGK CR9EHIX-9.( MCS Warszawa)
5. Wymiana napędu i opon.(wcześniej wspominanego).
6. Wymiana płynu chłodniczego na MOTUL
7. Wymiana płynu hamulcowego MOTUL
8. Dorzucam zakupiony, ale jeszcze nie wymieniony nowy filtr powietrza.
Niżej zamieszam kilka fotek motocykla:
(Najmocniej przepraszam za kurz i odrobinę brudu)
Niżej kilka zdjęć z moich wakacji w Skandynawii moją CBF.
Kamienna plaża i jeden "kamyszek" do domu na szczęście ;-) Prawdziwe górskie serpentyny Norwegii. Aby nie było tak pięknie, motocykl nie jest bez skazy.
Niestety w pewien słoneczny majowy weekend przydarzyła mi się nieprzyjemna przygoda.
O zdarzeniu można poczytać na forum Honda CBF: http://cbf1000.pl/viewtopic.php?f=1&t=230&p=5737#p5737
Jako iż incydent miał miejsce sporo przed moim wyjazdem wakacyjnym. Motocykl musiał zostać doprowadzony do perfektywnego stanu technicznego. Aby w żadnym wypadku nie zawiódł w czasie podróży do Skandynawii.
Osobiście uważam, iż jeżeli ktoś jeżeli motocyklem i zależy mu na życiu, musi utrzymywać stan techniczny motocykla w idealnym stanie. Motocykl moim zdaniem nie wybacza.
Nie inaczej było i w tym przypadku. Po incydencie (tego samego dnia), motocykl został odstawiony do ASO - MCS Warszawa - jeden z niewielu serwisów w warszawie, który szczyci się profesjonalną obsługą powypadkową - m.in. komputerowe pomiary geometrii, zawieszeń itp., itd..
Mimo iż wypadek był przy niewielkiej prędkości, musiało zostać wymienione, naprawione:
1. Wymiana kierownicy - na nową orginalną Honda
2. Wymiana części stelaża kufra GIVI
3. Wymiana crash padków
4. Wymiana manetki
5. Wymiana linek gazu
6. Została regenerowana chłodnica w firmie SMART CHŁODNICE w Warszawie.
7. Wyprostowana została klamka - jednak tak jak wyżej napisano - zostały wymienione w dalszym okresie na akcesoryjne
Womet-Tech Racing Accessories krótkie.
Dodatkowo korekcie zostały poddane golenie przedniego zawieszenia, ze względu na 1.5mm odchylenie po uderzeniowe. Po tym zostały dokonane liczne pomiary potwierdzające skuteczność przeprowadzonych napraw i zagwarantować bezpieczeństwo jazdy motocyklem.
Poza modernizacją tych kilku elementów technicznych, ucierpiał walor estetyczny. W kilku miejscach są widoczne mniej lub bardziej znaczące zarysowania. Nie mają one w żaden sposób wpływu na sprawność techniczną pojazdu.
Dla mnie najistotniejszy był element techniczny i funkcjonalny.
Niestety do dziś nie zostały wprowadzone naprawy lakiernicze. Niemniej powtórzę dla mnie nie był to najistotniejszy element eksploatacji motocykla. Ma wzorowo jeździć.
Niżej kilka zdjęć obrazujących kilka elementów niosących ślady przygody, która
Zdecydowanie motocykl nie jest poskładanym z pięciu, względnie pozlepianym na plastelinę - jakie często można spotkać na licznych aukcjach i wielu komisach. Co więcej obrażenia jakie doznał motocykl są widoczne, pozwalają ocenić jakie zdarzenie dotknęło motocykl.
Do motocykla, naturalnie wszelkie dokumenty, manuale. Motocykl zarejestrowany i ubezpieczony. Dwa zestawy kluczyków.
Obecny przebieg (realny) motocykla to ponad 40 tyś. km, z czego ponad 10tyś. udało mi się zrobić w ostatnim sezonie.
Motocykl garażowany, ubezpieczony i zarejestrowany. W ciągłej eksploatacji. W okresie zimowym odstawiony z wyjętym akumulatorem.
Oferowana cena motocykla jest moim zdaniem atrakcyjna. Oczywiście cena uwzględnia tych kilku mankamentów estetycznych, które wymagają wkładu. Niemniej, biorąc pod uwagę stan techniczny, dołączone akcesoria, cena za ten rocznik jest nawet bardzo atrakcyjna. Dodatkowo zależy mi na możliwie szybkiej zamianie sprzętu ze względu na potrzebę przygotowania i przetestowania nowej maszyny na tegoroczny wyjazd wakacyjny.
Co pragnę podkreślić nie jestem handlarzem, a końcowym użytkownikiem motocykli, dbającym o swoje motocykle. Motocykl sprzedaje ze tylko względu na chęć zmiany na motocykl przygotowany do jazdy turystycznej w terenie. Co więcej, jest możliwa zamiana - jestem zainteresowany
KTM LC8 990 Adventure nie starszy niż 2008.
Motocykl można oglądać w Warszawie (Ursynów). Kontakt: cell. 66 11 21 222, mail. marcin(malpa)skorczyk(kropka)org
Niżej załączam specyfikację fabryczną:
General information Model: Honda CBF600
Year: 2008 - 2011
Category: Naked bike
Rating: 71 out of 100. Show full rating and compare with other bikes
Engine and transmission
Displacement: 599.30 ccm (36.57 cubic inches)
Engine type: In-line four, four-stroke
Power: 78.43 HP (55.8 kW)) @ 10500 RPM
Torque: 59.00 Nm (6.0 kgf-m or 43.5 ft.lbs) @ 8250 RPM
Compression: 11.6:1
Bore x stroke: 67.0 x 42.5 mm (2.6 x 1.7 inches)
Valves per cylinder: 4
Fuel system: Injection. PGM-FI electronic fuel injection
Fuel control: DOHC
Ignition: Computer-controlled digital transistorised with electronic advance
Cooling system: Liquid
Gearbox: 6-speed
Transmission type,
final drive: Chain
Chassis, suspension, brakes and wheels
Front suspension: 41mm telescopic fork, 120mm axle travel
Rear suspension: Monoshock damper with 7-step adjustable preload, 125mm axle travel
Front tyre dimensions: 120/70-ZR17
Rear tyre dimensions: 160/60-ZR17
Front brakes: Double disc
Front brakes diameter: 296 mm (11.7 inches)
Rear brakes: Single disc
Rear brakes diameter: 240 mm (9.4 inches)
Physical measures and capacities
Dry weight: 213.0 kg (469.6 pounds)
Power/weight ratio: 0.3588 HP/kg
Seat height: 785 mm (30.9 inches) If adjustable, lowest setting.
Overall height: 2,160 mm (85.0 inches)
Overall length: 2,160 mm (85.0 inches)
Ground clearance: 130 mm (5.1 inches)
Wheelbase: 1,490 mm (58.7 inches)
Fuel capacity: 20.00 litres (5.28 gallons)
Other specifications
Starter: Electric
Color options: Black, red, gray
Comments: Also called CBF600N.
Uwaga. Kufer centralny, deflektor, mocowanie GPS nie wchodzi w skład oferowanego motocykla.