INSTRUKCJA Mw-56
Instrukcja
Obsługi i utrzymania w eksploatacji hamulców taboru kolejowego
Stan bardzo dobry
Okładka jak na skanie
Wydana w 1996 roku
SPIS TREŚCI
ROZDZIAŁ I Postanowienia ogólne
§ 1. Cel i zakres obowiązywania instrukcji .
§ 2. Pracownicy, których obowiązuje instrukcja
ROZDZIAŁII
Przygotowanie urządzeń hamulcowych pojazdu trakcyjnego do jazdy
§ 3. Sprawdzenie stanu urządzeń hamulcowych
§ 4. Nastawienie hamulca zespolonego
§ 5. Uruchomienie sprężarki, napełnianie urządzeń hamulcowych przy
jednoczesnym sprawdzeniu działania manometrów i regulatorów ciśnienia
§ 6. Sprawdzenie szczelności układu pneumatycznego hamulca
§ 7. Sprawdzenie wydajności sprężarki
§ 8. Próba hamulców pojazdu trakcyjnego
A. Hamulca zespolonego samoczynnego
B. Hamulca dodatkowego
C. Hamulca ręcznego, postojowego
§ 9. Wyposażenie pojazdu trakcyjnego w części zapasowe hamulca
§ 10. Usterki w urządzeniach hamulcowych, eliminujące wyjazd pojazdu z
lokomotywowni lub zakładu taboru do pracy
ROZDZIAŁ III Prowadzenie pociągów z hamulcami zespolonymi
A. Obsługa hamulców po dojeździe pojazdu trakcyjnego do składu pociągu
§ 11. Usunięcie wody i zanieczyszczeń z przewodu głównego
§ 12. Łączenie pojazdu trakcyjnego ze składem pociągu
§ 13. Napełnianie urządzeń hamulcowych pociągu
§ 14. Napełnianie przewodu zasilającego
§ 15. Usuwanie przeładowania urządzeń hamulcowych pociągu
§ 16. Próba hamulca w pociągu
B. Obsługa hamulców podczas jazdy
§ 17. Gotowość do hamowania
§ 18. Hamowanie kontrolne
§ 19. Hamowanie stopniowe
§ 20. Normalne zatrzymanie pociągu
§ 21. Odhamowanie pociągu
§ 22. Nagłe zatrzymanie pociągu
§ 23. Użycie hamulca dodatkowego i postojowego
§ 24. Obsługa hamulca na długich i znacznych spadkach
§ 25. Zahamowanie pociągu, który ukończył jazdę
§ 26. Zahamowanie pociągu przed odczepieniem pojazdu trakcyjnego na
torze szlakowym
C. Prowadzenie pociągu przy użyciu kilku pojazdów trakcyjnych
§ 27. Prowadzenie pociągu przy trakcji wielokrotnej
§ 28. Jazda z pojazdem popychającym
§ 29. Jazda pociągiem złożonym z pojazdów trakcyjnych
D. Postępowanie w przypadku uszkodzeń i zakłóceń w działaniu hamulców
§ 30. Niesprawne hamulce w pociągu
§ 31. Uszkodzenie sprężarki powietrza, nieszczelność zbiornika głównego,
wadliwe działanie zaworu maszynisty, uszkodzenie regulatora ciśnienia
§ 32. Spadek ciśnienia w przewodzie głównym hamulca wskutek rozerwania
pociągu, uruchomienie hamulca bezpieczeństwa, pęknięcie sprzęgła
hamulcowego itp.
§ 33. Zahamowany wagon w pociągu
ROZDZIAŁ IV
§ 34. Obowiązki drużyny trakcyjnej po zakończeniu jazdy
§ 35. Odwadnianie urządzeń hamulcowych
ROZDZIAŁ V
Utrzymanie i naprawa urządzeń hamulcowych pojazdów trakcyjnych w eksploatacji
§ 36. Postanowienia ogólne
§ 37. Przeglądy kontrolne urządzeń hamulcowych pojazdów trakcyjnych
§ 38. Naprawa bieżąca
§ 39. Przeglądy okresowe i sezonowe urządzeń hamulcowych pojazdów
trakcyjnych
ROZDZIAŁ VI Zestawianie pociągów
§ 40. Zestawienie składu pociągu
§ 41. Dołączanie wagonów do składu pociągu
§ 42. Łączenie przewodów powietrznych
ROZDZIAŁ VII
Przygotowanie urządzeń hamulcowych do pracy w składzie pociągu
§ 43.Nastawianie hamulców
§ 44. Kurki wyłączające, kurki nagłego hamowania, odluźniacze .
ROZDZIAŁ VIII Utrzymanie urządzeń hamulcowych wagonów
§ 45. Postanowienia ogólne
§ 46. Przegląd techniczny „z drogi"
§ 47. Oględziny techniczne przed wyprawieniem pociągu „w drogę"
§ 48. Wstępne oględziny techniczne
§ 49. Naprawa bieżąca