Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KOLEJE MAŁE I DUŻE numer 1-2/2011 (29) NOWE !!!

09-07-2012, 22:56
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 36 zł     
Użytkownik hirudina
numer aukcji: 2450077973
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 19   
Koniec: 26-07-2012 21:09:39

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@hirudina.pl
tel. stacjonarny: (32)[zasłonięte]352-04
tel. komórkowy: 513-[zasłonięte]-833
komunikator: [zasłonięte]40558

Adres sklepu: ul. Księdza Bednorza 14
(pod apteką)
Katowice-Szopienice

Godziny pracy: Pon - Pt: 8.30 – 16.30

Lokalizacja sklepu:


Przelew na konto mBank:
16 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 406776

Wszystkie zamówienia realizowane
są przez Pocztę Polską.

Książki wysyłamy zgodnie z
wyborem opcji:
- po wpłacie na konto
- za pobraniem
Wysyłamy również
za granicę!

Koszty przesyłki są u nas
zawsze zgodne
z aktualnym cennikiem
Poczty Polskiej.

Odbiór osobisty: Po odbiór książek serdecznie zapraszamy do naszej księgarni w Katowicach-Szopienicach
(adres powyżej)


WYSYŁKA DZISIAJ !!!

CODZIENNIE W DNI ROBOCZE

WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:

1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem"
lub
2) skan przelewu
albo
3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"



KOLEJE MAŁE I DUŻE

Numer 1-2/2011 (29)


Stan czasopisma: NOWE, zafoliowane
Wydawnictwo APLAND
Okładka: miękka


OTO POZOSTAŁE NASZE KSIĄŻKI O KOLEJNICTWIE !

Spis treści:

Felieton - Dzień świstaka na PKP...................1
Z kraju.................................................................3
Objazdy............................................................10
Imprezy.............................................................16
Pogranicze polsko-niemieckie 2010 r...........24
Polsko-Czesko-Słowacka współpraca transgraniczna............................28
Geneza współpracy trakcyjnej w dalekobieżnym ruchu pasażerskim na granicy z Czechosłowacją rozpoczęła się w latach 1966-^1974 wspólną obsługą na całym przebiegu pociągu ekspresowego „Hutnik" na przemian lokomotywami polskimi EU05 oraz E499.1, które w zasadzie były identycznej konstrukcji. Później przez prawie dwie dekady lokomotywy w ruchu pasażerskim wymieniano wyłącznie na stacjach granicznych. Sytuacja uległa zmianie w rozkładzie jazdy 1999/2000, gdy zaprzestano wymiany lokomotyw EU07 na stacji granicznej Petrovice u Karvine, które odtąd podążały z pociągiem „Wltava" aż do Bogumina. Odtąd, zgodnie z dyrektywą UIC, coraz częściej i dalej lokomotywy, jak i zespoły trakcyjne podążają szlakami obcego zarządu. Zagrożona przyszłość lokomotyw ST43.......40
Tunele kolejowe w Polsce po 1945 r.............50
Polska nie jest państwem posiadającym dużą liczbę tuneli, zarówno drogowych jak i kolejowych, gdyż w przeważającej części jest położona na terenie płaskim. Z 34 tuneli normalnotorowych, które po II wojnie światowej znalazły się w granicach Polski: • trzy znajdują się na kolejach przemysłowych • w wyniku korekty granic miedzy Polską a ówczesną Czechosłowacją, przeprowadzonej po 1958 r. jeden tunel znalazł się na ówczesnych kolejach ĆSD (ob. ĆD) • jeden po II wojnie światowej, leżący obok linii Rzeszów - Jasło, nie jest używany w hirudina ruchu pociągów • pozostałe 29 tuneli o łącznej długości 1 7 021 m leży na torach należących do dzisiejszych PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., z których aż 18 znajduje się na terenie Dolnego Śląska. Z 2 tuneli wąskotorowych jeden znajduje się koło Jawornika Polskiego, przez drugi przechodzi linia łącząca wyrobiska cementowni Opole. Parowóz towarowy PKP serii TKi3................66
Parowozy pruskiej serii T93 KPEV, późniejszej BR 913-18 DRG (TKi3 PKP) były budowane w latach 1901 h-1914 z przeznaczeniem do pracy manewrowej i lekkiej osobowo-to-warowej na bocznych liniach. Ogółem w 12 fabrykach zbudowano min. 2257 sztuk tych parowozów. W parku przedwojennych lokomotyw PKP tendrzaki TKi3 stanowiły najliczniejszą serię - eksploatowano 320 sztuk tych maszyn, w tym 10 na terenie Wolnego Miasta Gdańska. Do pracy w powojennych PKP i przemyśle trafiło łącznie 247 sztuk, z czego 246 z nich otrzymało powojenne numery TKi3. Parowozy te eksploatowano do połowy lat 60. Ostatni TKi3-170 skreślono ze stanu MD Kamieniec Ząbkowicki 21.01.1970 r. Szereg parowozów trafiło do przemysłu, gdzie służyły do końca lat 70. Rogowska Kolej Wąskotorowa - w dal.........96
Fremo-Jazdy..................................................102
Uczestnikiem FREMO-spotkania może być każdy, nikt nie wymaga posiadania własnego modułu, czy taboru. Na FREMO-spotkaniu każdy może przystąpić do „rozdania ról" i wybrać sobie jakieś stanowisko obsługi, znaczy bycie zawiadowcą stacji, maszynistą pociągu, czy jeszcze coś innego. Oczywiście można też wybrać sobie status „oglądacza". Makieta staje się tylko aranżacją, pięknym tłem do zabawy, jako forma taka... nieistotna, liczy się zupełnie coś innego. Ideą FREMO-spotkań jest wspólna zabawa w modelowanie ruchu kolei, prowadzenie rozkładowych jazd pasażerskich i celowych przewozów towarowych i mimo tego, że od czasu do czasu pieski poszczekują, to FREMO-karawana jedzie dalej... już 30 lat. gdy Prze Nowości Modelarskie HO 2011....................112
Ogłoszenia i forum klubowe........................116
INHALTSVERZEICHN IN THIS ISS


CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ
NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ

DARMOWY FRAGMENT!!!



ZAPRASZAMY NA INNE NASZE AUKCJE !!!

KOLEJE MAŁE I DUŻE numer 1-2/2011 (29) NOWE !!!