Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

MAZDA 616 SPORT COUPE 1977 PILNIE OKAZJA

01-07-2014, 7:35
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 14 500 zł     
Użytkownik Kruk13-K1
numer aukcji: 4353300278
Miejscowość Lublin
Wyświetleń: 5576   
Koniec: 01-07-2014 07:32:41

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 1977
Przebieg (km): 98000
Pojemność silnika (cm3): 1600
Moc silnika (KM): 102
Rodzaj paliwa: Benzyna
Informacje dodatkowe: Zarejestrowany jako zabytek
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam mam do zaoferowania bardzo rzadki i niezwykły model MAZDY 616 coupe. Auto zostało wyprodukowane w 1977 r w Hiroszimie w Japonii w fabryce TOYO KOGYO. To klasyczne auto o niezwykłej linii nadwozia napędzane silnikiem 4 cylindrowym rzędowym o mocy 80 KM (dane z dowodu rej.) 104 KM (dane ze wszystkich dostępnych źródeł wiedzy) o napędzie na tylną oś jest jednym z bardziej niespotykanych aut na rynku. Nieliczne egzemplarze zostały jeszcze dobrze zachowanie jedynie w USA, w większości wyposażonych w silnik Wankla, ten obecny egzemplarz, jest jednym z nielicznych zachowanych w europie.

Ale może troszkę o historii tej czerwono białej strzały. Auto zakupił w 1977 r przedsiębiorca z Niemiec zachodnich i użytkował je do 1981r. Sprowadzone do Polski przez Głównego Lekarza Weterynarii służyło mu niezawodnie przez 3 lata. Wtedy właśnie po 7 latach auto trafia do mojego bliskiego znajomego w posiadanie na 28 lat. Podczas naprawy zachowano oryginalne malowanie dwukolorowe które jest uwidocznione na dokumentach celnych (Rot- Weiss). Garażowane przez cały okres użytkowania przechodziło jedynie drobne naprawy eksploatacyjne jak wymiany filtrów, ukł. hamulcowego, rozrząd na łańcuchu, sprzęgła itd. Nigdy jednak jak przystało na stara mazdę nie zawiodła. Ja zakupiłem to auto jako miłośnik starej motoryzacji w 2009 roku. Auto w moich rękach otrzymało nowe chromy na zderzaki gdyż poprzednie mimo idealnych warunków przechowania i konserwacji uległy upływie czasu. Lakierowi został przywrócony dawny blask dzięki zastosowaniu drogiej lecz bardzo skutecznej metodzie zabezpieczania powłok lakierniczych FIVE DIAMONTS (http://www.chemicar.pl/en/), zależało mi na zachowani oryginalnego lakieru z tamtych lat. Poza drobnymi naprawami eksploatacyjnymi jakich dokonałem jak wymiany filtrów, świec, akumulator, przewodów, nowa kopułka i palec rozdzielacza auto otrzymało wpis do rejestru aut zabytkowych jako to jedyne, niezwykłe.

Auto spisuje się tak jak i się prezentuje super bez zastrzeżeń. Silnik po przejechaniu 96 tys. Km nadal spisuje się rewelacyjnie, bardzo dobrze wyważony, przez cały okres żywotności zalewany olejem Castrol (obecnie CASTROL 20W50 CLASSIC). Zawieszenie dość sztywne jak na nasze drogi ale to w końcu auto sportowe. Uchylne szyby tylne to prawdziwy rarytas w autach typu coupe. Oryginalna tapicerka materiał – skóra zapomnianym już starym logo mazdy to po prostu bajka w 35 letnim aucie. Auto eksploatowane tylko latem, a solidnie zabezpieczone konserwacją przez poprzedniego właściciela trzyma się nieźle jak na tak leciwe auto. Pojazd wymaga delikatnych napraw blacharsko lakierniczych. Niestety na zdjęciach nie wszystko dało się ująć. Jest jeden ubytek lakieru w postacji punktowego odprysku, do naprawy jest na pewno pas przedni, pękniecie chyba starej szpachli na drzwiach od pasażera. Piszę to wszystko aby zapobiec nieporozumieniom. Jeżeli ktoś z Państwa ma już stare auto to wie że jak na 35 lat auto wygląda imponująco. Zawsze wzbudza zachwyt przechodniów czy innych użytkowników dróg,  Także reasumując jeżeli zamierzasz odrestaurować auto na 5 i trzymać w salonie to TAK auto wymaga wkładu finansowego, a jeżeli odpowiada Ci stan na 4+ to tylko lać benzynę i w drogę.