Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

OBSŁUGA I UTRZYMANIE WAGONU SPALINOWEGO SERII SN61

16-05-2014, 9:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 59 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 4215915434
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 7   
Koniec: 16-05-2014 08:52:41

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

OBSŁUGA I UTRZYMANIE WAGONU SPALINOWEGO SERII SN 61

Wydawnictwo: Ministerstwo Komunikacji
Oprawa: twarda płócienna
Stron: 150
Stan: bardzo dobry (-), lekko podniszczona oprawa

SPIS TREŚCI:

częsc pierwsza
OGOLNA CHARAKTERYSTYKA WAGONU I JEGO ZESPOŁÓW

Wykres siły pociągowej w zależności od szybkości wagonu   
Wykres osiąganego przyspieszenia na poziomie   
Wykres osiąganej szybkości w zależności od składu pociągu i wzniesienia .
Wykres mocy silnika spalinowego   
Wykres momentu obrotowego silnika spalinowego   

A. CHARAKTERYSTYKA KONSTRUKCYJNA WAGONU   

B. CHARAKTERYSTYKA ZESPOŁU NAPĘDOWEGO   
I. Silnik spalinowy   
a) Pompa wtryskowa   
b) Pompa paliwowa   
c) Pompa olejowa   
d) Pompa olejowa rozruchowa   
e) Pompa wodna   
f) Wtryskiwacz    r
g) Rozrusznik   
II. Sprzęgło główne   
III. Skrzynia biegów   
IV. Przekładnie główne   
V. Przekładnia rozdzielcza napędu urządzeń pomocniczych   
VI. Przekładnia wentylatorów   
VII. Sprzęgło wentylatorów   
VIII. Przednie wały przegubowe napędu głównego   
IX. Główne przegubowe wały napędowe   
X. Wały przegubowe napędu urządzeń pomocniczych   

C. CHARAKTERYSTYKA STEROWANIA   
I. Charakterystyka ogólna   
II. Urządzenia sterownicze   
a) Nastawnik jazdy   
b) Przekaźnik szybkości   
c) Samoczynny przełącznik układu napędowego   
d) Samoczynny nastawnik biegów   
e) Zawory elektropneumatyczne   
f) Przekaźniki   
g) Zawory pneumatyczne   
h) Zbiorniki powietrzne   

D. CHARAKTERYSTYKA HAMULCA   

E. CHARAKTERYSTYKA SPRĘŻARKI POWIETRZNEJ   

F. CHARAKTERYSTYKA PIASECZNICY   

G. CHARAKTERYSTYKA OŚWIETLENIA   

H. CHARAKTERYSTYKA URZĄDZEŃ ELEKTRYCZNYCH   
a) Prądnica   
b) Akumulatory   
c) Regulator napięcia   
d) Silnik elektryczny rozruchowej pompy olejowej   
e) Silnik pompy wodnej kotła ogrzewczego   
f) Silnik pompy paliwowej   
g) Silnik pompy obiegu wody   
h) Prądniczka obrotomierza   
i) Ogrzewacz okien           
j) Wycieraczka okien   
k) Bezpieczniki   
1) Żarówki oświetleniowe   

I. PRZYRZĄDY KONTROLNO-POMIAROWE   
I. Szybkościomierz   
II. Obrotomierz       
III. Termometr   
IV. Manometry   
V. Woltomierz   
VI. Amperomierz   

J. OGRZEWANIE   
I. Charakterystyka ogólna   
II. Charakterystyka urządzeń ogrzewczych . . . .
a) Kocioł ogrzewczy   
b) Palnik       
c) Pompa wodna zasilająca   
d) Pompa paliwowa   
e) Urządzenie do zmiękczania wody   
f) Pompa obiegu wody   
K. Charakterystyka urządzeń przeciwpożarowych

CZĘSC DRUGA
OPIS BUDOWY I DZIAŁANIA

1. OPIS OGÓLNY   
1.1. Dane charakterystyczne ze względów eksploatacyjnych .
1.2. Opis wagonu   
1.3. Urządzenia wagonu
   
2. PODWOZIE   
2.1. Hydrauliczny tłumik drgań

3. NADWOZIE   

4. ZESPÓŁ NAPĘDOWY   

A. SILNIK SPALINOWY
1. OPIS OGÓLNY SILNIKA I JEGO ZESPOŁÓW
1.1. Skrzynia korbowa   
1.2. Głowice cylindrów   
1.3. Tuleje cylindrowe   
1.4. Wał korbowy i łożyska główne   
1.5. Korbowody i łożyska korbowodowe   
1.6. Tłoki, pierścienie tłokowe i sworznie   
1.7. Wał rozrządczy   
1.8. Urządzenia przestawcze (odprężnik)   
1.9. Zawory i mechanizm rozrządczy   
1.10. Tłumik drgań skrętnych wału korbowego
1.11. Koło zamachowe   
1.12. Napęd urządzeń pomocniczych   
2. POMPA WTRYSKOWA   
2.1. Sprzęgielko pomp wtryskowych i regulatora obrotów .
2.2. Automatyczny wyłącznik dopływu paliwa
2.3. Wyłączanie poszczególnych sekcji wtryskowych
2.4. Pompa odpowietrzającą   
3. REGULATOR OBROTÓW   
4. WTRYSKIWACZ   
5. ROZRUSZNIK   
6 UKŁAD SMAROWANIA   
7. UKŁAD ZASILANIA PALIWEM I POWIETRZEM .
7.1. Opis ogólny   
7.2. Pompa paliwowa   
7.3. Filtry paliwowe   
7.4. Ręczna pompka skrzydełkowa   
7.5. Zasilanie powietrzem   
7.6. Układ wydechowy   
8. UKŁAD CHŁODZENIA   

B. SPRZĘGŁO GŁÓWNE   
1. OPIS BUDOWY I DZIAŁANIA   

C. SKRZYNIA BIEGÓW   
1. OPIS OGÓLNY BUDOWY I DZIAŁANIA   
1.1. Mechanizm nawrotny   
2. SMAROWANIE SKRZYNI BIEGÓW   
C. DŁUGI PRZEGUBOWY WAŁ NAPĘDOWY   
D. KROTKI PRZEGUBOWY WAŁ NAPĘDOWY   
E. GŁÓWNE NAPĘDOWE WAŁY PRZEGUBOWE   
F. PRZEKŁADNIE GŁÓWNE   
5. NAPĘD URZĄDZEŃ POMOCNICZYCH   
5.1. Główny wał przegubowy urządzeń pomocniczych z przegubami metalowymi
5.2. Główny wał przegubowy urządzeń pomocniczych z przegubami Hardy'ego
5.3. Przekładnia rozdzielcza napędu urządzeń pomocniczych ....
5.4. Przekładnie wentylatorów   
5.5 Wał przegubowy przekaźnika szybkości   
6. SPRĘŻARKA POWIETRZNA   
6.1. Opis ogólny   
6.2. Regulacja pracy sprężarki   
7. HAMULEC   
8. PIASECZNICA   
9. STEROWANIE       
9.1. Opis ogólny       
9.2. '    Powietrzny układ sterowania   
9.2.1. Zawór redukcyjny R7   
9.2.2. Zawór regulujący R118-5/4,5   
9.2.3. Zawór odcinający V 79    /
9.2.4. Zawór redukcyjny R 76   
9.2.5. Zawór kierunkowy (zwrotny)       
9.3 Elektryczny układ sterowania   
9.31. Nastawnik jazdy       
9.32. Przełącznik kierunku jazdy   
9.33. Zawór elektropneumatyczny   
9.34. Przekaźnik szybkości typu SKR2/a5   
9.35. Samoczynny nastawnik biegów   
9.36. Samoczynny przełącznik układu napędowego   
94. Współdziałanie elektrycznych zespołów sterowania w wagonie sterującym
9.41. Rozruch silnika — pozycja "C" nastawnika jazdy   
9.42. Rozruch wagonu — pozycja "A", "1", "2", "3", "4", "5", nastawnika jazdy
9.4.21. Ustawienie nastawnika jazdy w położenie "A"   
9.4.22. Ustawienie nastawnika jazdy w położenie "1", "2", "3", "4" .
9.4.23. Ustawienie nastawnika jazdy w położenie "5"   
9.43. Jazda wagonu — pozycja "1", "2", "3", "4", "5" nastawnika jazdy
9.44. Automatyczna zmiana biegów   
9.4.41. Załączanie biegu drugiego i biegów następnych   
9.4.42. Włączanie biegów niższych   
9.45. Praca pomocnicza silnika — pozycja "S" nastawnika jazdy ....
9.46. Sterowanie zdalne wagonów dodatkowych   
9.47. Sygnalizacja świetlna stanu pracy   
95. Telefon   
96. Przyrządy pomiarowe        
10. OŚWIETLENIE   
101. Opis ogólny   
102. Instalacja oświetlenia   
103. Prądnica    <   
104. Regulator napięcia   
10.41. Budowa regulatora napięcia       
10.42. Działanie regulatora napięcia i współpraca z pozostałymi urządzeniami .
105. Baterie akumulatorów   
11. OGRZEWANIE   
11.1. Ogrzewanie wagonu silnikowego .
11.2. Ogrzewanie wagonów doczepnych .
12. URZĄDZENIA I PRZEPISY PRZECIWPOŻAROWE
12.4. Wyposażenie   
12.2. Instrukcja przeciwpożarowa ...

CZĘSC TRZECIA
OBSŁUGA

1. UWAGI OGÓLNE   

2. WYPOSAŻENIE WAGOŃU W NARZĘDZIA, SPRZĘT I CZĘŚCI ZAMIENNE .
2.1. Narzędzia i sprzęt   
2.2. Części zamienne   

3. MATERIAŁY PĘDNE I EKSPLOATACYJNE   
3.1. Olej napędowy (paliwo)   
3.2. Olej silnikowy       
3.3. Woda chłodząca   
3.4. Piasek   

4. CZYNNOŚCI PRZED URUCHOMIENIEM WAGONU   
4.1. Przegląd codzienny przed wyjazdem   
4.2. Czynności przed uruchomieniem silnika        
4.3. Uruchamianie silnika zimnego   
4.4. Uruchamianie silnika ciepłego   
4.5. Uruchamianie silników wagonów sprzężonych   

5. URUCHAMIANIE WAGONU I JAZDA   
5.1. Ruszanie z miejsca   
5.2. Jazda   

6. CZYNNOŚCI PRZY UNIERUCHAMIANIU WAGONU   
6.1. Unieruchamianie pociągu   
6.2. Unieruchamianie silników   
6.3. Przegląd codzienny po powrocie z drogi   

7. TRANSPORT WAGONU   
   
częsc czwarta
NAPRAWA I UTRZYMANIE

A. USTERKI W PRACY I SPOSOBY ICH USUWANIA   
1. rozrusznik   
1.1. Mimo włączania rozrusznik nie uruchamia się   
1.2. Rozrusznik pracuje tylko do chwili zazębienia się kółka zębatego z wieńcem zębatym koła zamachowego   
2. silnik Spalinowy   
2.1. Silnik nie daje się uruchomić   
2.2. Silnik uruchamia się, jednakże po kilku obrotach zatrzymuje się .
2.3. Silnik traci moc lub pracuje nieregularnie   
2.4. Silnik dymi nadmiernie   
2.5. Silnik stuka   
2.6. Silnik został wyłączony przez automatyczny wyłącznik olejowy .
2.7. Brak cyrkulacji wody chłodzącej w układzie chłodzenia   
3. REGULATOR OBROTÓW   
3.1. Regulator obrotów pracuje nierównomiernie lub drga   
3.2. Regulator obrotów zaciął się w jednym położeniu   
3.3. Pneumatyczny nastawnik napełnienia lub czterostopniowy ogranicznik napeł­nienia nie działa        
3.4. Wał regulatora nie wraca do swego położenia wyjściowego i silnik nie zatrzymuje się   
4. SPRZĘGŁO GŁÓWNE   
41. W sprzęgle głównym występuje poślizg
42. Sprzęgło główne włącza gwałtownie .
43. Sprzęgło główne nie wyłącza się . 5 SKRZYNIA BIEGÓW   
51. Jedno ze sprzęgieł skrzyni biegów nie włącza się łtfb ślizga s
52. Jedno ze sprzęgieł skrzyni biegów włącza gwałtownie
53. Jedno ze sprzęgieł skrzyni biegów nie wyłącza się
54. Skrzynia biegów stuka   
55. Wagon rusza mimo że skrzynia biegów nie jest włączona .
56. Biegi nie dają się włączać ........
57. Skrzynia biegów grzeje się nadmiernie   
6. PRZEKAŹNIK SZYBKOŚCI SKR 2a/5   
61. Przekaźnik nie włącza .jakiegoś biegu   
62. Włączanie biegów jest niepewne   
63. Przekaźnik grzeje się nadmiernie   
64. Il-gi bieg przełącza za wcześnie z powrotem
65. Il-gi bieg nie włącza się lub włącza za późno
66. Włączanie wyższej i niższej przekładni następuje za późno
67. Włączanie przekładni wyższej następuje za wcześnie, a niższej ' 7. WAŁY PRZEGUBOWE        
7.1. Wały przegubowe stukają ....
7.2. Pęknięcia przednich wałów przegubowych
7.3. Przeguby wałów grzeją się ....
7.4. Sprzęgło cierne wentylatorów ślizga się .
7.5. Sprzęgło cierne wentylatorów nie wyłącza się
8. SPRZĘŻARKA POWIETRZNA ....
8.1. Sprzężarka nie nastarcza powietrza mimo, że jest sprawna .
8.2. Ciśnienie w zbiorniku głównym przekracza dopuszczalną wartość
9. HAMULEC   
9.1. Przy hamowaniu stopniowym ńastępuje hamowanie nagłe, a odcięcia — luzowanie   
9.2. W czasie jazdy ciśnienie wzrasta ponad określoną wielkość
9.3. Następuje jednoczesny wzrost ciśnienia w zbiorniku głównym i przewodzie głównym       
9.4. Po zahamowaniu ciśnienie w przewodzie głównym wzrasta powoli
9.5. Wagon jest hamowany mimo, że dźwignia zaworu maszynisty znajduje się w położeniu odcięcia ....
9.6. Ciśnienie powietrza w zbiorniku głównym spada mimo, że zbiornik jes nieobciążony         • .
10. PIASECZNICA   
10.1. W zbiorniku znajduje się dostateczna ilość piasku a piasecznica nie działa

B. KONSERWACJA, NAPRAWA I UTRZYMANIE ORAZ REGULACJA ZESPOŁÓW I URZĄDZEŃ
   
1. PODNOSZENIE PUDŁA   
2. PRZEGLĄDY SILNIKA W ZALEŻNOŚCI OD CZASU PRACY
2.1. Co 15 -f- 20 godzin pracy   
2.2. Co 100 godzin pracy   
2.3. Co 250 -f- 300 godzin pracy .       
2.4. Po 2500 godzin pracy   
2.5. Naprawa główna (po 5000 godzin pracy)   
3. URUCHAMIANIE SILNIKA   
3.1. Uruchamianie silnika po dłuższych przerwach w pracy lub po naprawach
3.2. Unieruchomienie silnika na dłuższy czas   
4. REGULACJA POMPY WTRYSKOWEJ    * .
4.1. Regulacja momentu wtrysku   
4.2. Nastawianie ogranicznika największego napełnienia ....
4.3. Nastawianie luzu sworznia oporowego dźwigni wtryskowej .
4.4. Regulacja skoku tłoczków   
4.5. Regulacja sprężyn wtryskowych   
4.6. Nastawianie długości drążka łączącego zespoły klinów regulacyjnych pomp wtryskowych   
4.7. Nastawianie sprężyny automatycznego wyłącznika dopływu paliwa
za późno
w położeniu
5. REGULACJA REGULATORA OBROTÓW   
5.1. Nastawianie wału regulatora   
5.2. Nastawianie długości cięgła dźwigni ręcznej   
5.3. Nastawianie dźwigni klina nieprzesuwnego   
5.4. Połączenie regulatora obrotów z pompą wtryskową   
5.5. Regulacja pneumatycznego nastawnika napełnienia   
5.6. Nastawianie czterostopniowego ogranicznika napełnienia
6. REGULACJA PRZEKAŹNIKA SZYBKOŚCI   
6.1. Konserwacja przekaźnika   
7. KONSERWACJA URZĄDZEŃ RÓŻNYCH   
7.1. Docieranie zaworu ssącego pompy wtryskowej        
7.2. Nadawanie szorstkości klinom pompy wtryskowej .....
7.3. Docieranie zaworu wtryskiwacza   
7.4. Konserwacja rozrusznika    , . . .
7.5. Sprężarka i urządzenia pomocnicze   
7.5.1. Sprężarka powietrzna   
7.5.2. Odoliwiacz sprężarki   
7.5.3. Zawór jałowego biegu V3e        
7.5.4. Filtr powietrzny sprężarki        
7.5.5. Zawór regulujący R118   
7.6. Armatura hamulcowa       
7.6.1. Zawór maszynisty   
7.6.2. Reduktor ciśnienia   
7.6.3. Odwadniacz       
7.6.4. Odpylacz   
7.6.5. Zawór rozrządczy   
7.6.6. Regulator ciśnienia R38   
7.6.7. Nastawiacz klocków   
8. URZĄDZENIA ELEKTRYCZNE   
8.1. Akumulatory   
8.2. Prądnica   
8.3. Regulator napięcia   
8.4. Stycznik równoległy       
9. HYDRAULICZNY TŁUMIK DRGAŃ         .
9.1. Konserwacja i utrzymanie   
9.2. Naprawa   
9.2.1. Rozbiórka tłumika   
9.2.2. Składanie tłumika   
9.3. Olej do tłumików        '
10. WYMIARY DOPUSZCZALNEGO ZUŻYCIA   
11. WYKAZ KÓŁ ZĘBATYCH       
12. WYKAZ ŁOŻYSK TOCZNYCH       
12.1. Silnik spalinowy   
122. Przekaźnik szybkości   
123. Urządzenia elektryczne i pomocnicze   
124. Rozrusznik       
125. Skrzynia biegów       
126. Sprzęgło główne
127. Przekładnie główne   
128. Przekładnia rozdzielcza napędu urządzeń pomocniczych
129. Przekładnia wentylatorów   
1210. Główny wał przegubowy napędu urządzeń pomocniczych
1211. Łożyska zestawów kołowych   
13. WYKAZ CIĘŻARÓW GŁÓWNYCH URZĄDZEŃ WAGONU

C. PRZEGLĄDY OKRESOWE   
1. PRZEGLĄD ZAPOBIEGAWCZY „PI"   
2. PRZEGLĄD ŚREDNI „P2"   
3. PRZEGLĄD DUŻY ,„P3"   

D. SMAROWANIE       
1. RODZAJE SMAROWANIA   
2. WYKAZ OLEJÓW I SMARÓW STOSOWANYCH DO POSZCZEGÓLNYCH ZESPOŁÓW I URZĄDZEŃ    
3. WYKAZ PUNKTÓW SMAROWANIA ,   
Spis rysunków       
Wykaz ważniejszych symboli stosowanych na załączonych schematach elektrycznych

 

 

OBSŁUGA I UTRZYMANIE WAGONU SPALINOWEGO SERII SN61

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt