Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Onto-teo-logia - Robert Goczał

24-01-2012, 4:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 69 zł     
Użytkownik ksiegarniawfw
numer aukcji: 2001128593
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 14   
Koniec: 15-01-2012 09:47:47
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Wydawca: Warszawska Firma Wydawnicza

Numer ISBN:[zasłonięte]978-83748-45-8

Ilość stron: 543 z kolorowymi zdjęciami

Rok wydania: 2011

Format: 157 x 228

Oprawa miękka

 

 

"ONTO-TEO-LOGIA..."

 

 

Książka przedstawia ontologię bytu realnego i myślnego ujętą w szerokim kontekście systemowym filozofii i i teologii F. Suáreza, którego oddziaływanie w Europie na przełomie XVI i XVII wieku oraz wpływ na filozofię nowożytną był ogromny. Zasadnicze znaczenie dla postawionych celów w książce miała analiza egzegetyczno-rekonstrukcyjna w aspekcie opis-wyjaśnienie głównego traktatumetafizycznego Suáreza, jakim jest Disputationes metaphysicae, a takżeinnych, m.in. Commentaria una cum quaestionibus inlibros Aristotelis

Przeprowadzona analiza ukazuje, jak należy rozumieć teorię bytu realnego i myślnego na płaszczyźnie wiedzy metafizycznej, a zarazem zmierzałado ukazania nowej, filozoficzno-teologicznej perspektywy interpretowania.Każde zatem z zagadnień opisanych w książce stanowi obrazteorii bytów, które tworzą podstawową przestrzeń epistemologiczną.Kompleksowa eksplikacja wszystkich kontekstów (metafizycznych,logicznych, semiotycznych, teologicznych, doktrynalnych) pozwoliła na adekwatne usytuowanie tych teorii w obszarze naczelnych założeń metafizyki F. Suáreza.

Suárezjańskie połączenie teologii z metafizyką w zwarty system pojęć ontologii bytu realnego i myślnego – koherentny pod względem merytorycznym, gdzie przedmiotem metafizyki jest “ens inquantum ens reale”, a ściślej “istota” (essentia) uprzedmiotowione pojęcie “bytu”, a teologii “Bóg” (pojęty w metafizyce w aspekcie zasad transcendentalnych), kres ludzkiego poznania – pozwala na opisanie metafizyki Suáreza jako swoistej “Onto-Teo-Logii”, w której centrum między bytem świata a intelektem człowieka stoi teoria istnienia Absolutu.