Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

PORADNIK DYŻURNEGO RUCHU Nowosielski WKŁ spis

17-05-2014, 19:50
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Najwyzsza cena licytacji: zł      Aktualna cena: 19 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 4220896409
Miejscowość Katowice
Licytowało: 1    Wyświetleń: 14   
Koniec: 17-05-2014 19:34:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

PORADNIK DYŻURNEGO RUCHU

Leopold Nowosielski

Wydawnictwo: WKŁ, 1974
Oprawa: twarda
Stron: 410
Stan: bardzo dobry, nieaktualne pieczątki

W książce omówiono podstawowe zagadnienia dotyczące pracy dyżurnego ruchu, a więc: technikę i organizację ruchu kolejowego, technikę pracy manewrowej, zasadnicze elementy pracy stacji, zagadnienia bezpieczeństwa ruchu pociągów i pracy manewrowej.
Odbiorcy książki: dyżurni ruchu.

SPIS TREŚCI:

Od Autora

0. System    transportowy w Polsce    

1. Sieć kolejowa i jej elementy składowe    
1.1. Sieć kolejowa, główne kierunki przewozowe    
1.2. Elementy sieci oraz ich charakterystyka techniczna i eksploatacyjna
1.2.1. Sieć kolejowa i jej podział pod względem technicznym . . . .
1.2.2. Posterunki ruchu i punkty ekspedycyjne    
1.2.3. Zasady numeracji torów, rozjazdów i wykolejnic    
1.3. Charakterystyka podstawowych elementów układu torowego .
1.3.1. Sformułowania podstawowe    
1.3.2. Nawierzchnia i jej części    
1.3.2.1. Uwagi ogólne    
1.3.2.2. Szyny    
1.3.2.3. Podkłady i podrozjazdnice    
1.3.2.4. Połączenia torów    
1.3.2.5. Kozły oporowe    
1.3.3. Podtorze    
1.3.4. Budowle inżynierskie             
1.3.5. Skrajnia taboru i budowli    
1.3.6. Skrzyżowania linii kolejowych z drogami w poziomie    
1.4. Urządzenia techniczne na stacjach    
1.4.1. Uwagi ogólne    
1.4.2. Urządzenia do obsługi podróżnych    
1.4.2.1. Budynki dworcowe    
1.4.2.2. Perony    
1.4.2.3. Środki informowania podróżnych    
1.4.3. Urządzenia do obsługi przewozów towarowych    
1.4.3.1. Uwagi ogólne    
1.4.3.2. Elementy wyposażenia technicznego miejsc pracy ładunkowej .
1.4.3.3. Mechanizacja prac ładunkowych    
3.5. Urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego i łączności na stacjach i szlakach    
3.5.1. Podstawowe zasady sygnalizacji    
3.5.2. Urządzenia zabezpieczenia ruchu kolejowego    
Wiadomości ogólne    
1.5.21. Urządzenia zabezpieczenia ruchu na stacjach    
1.5.22. Urządzenia zabezpieczenia ruchu na liniach    
1.5.3. Urządzenia łączności    
1.5.31. Wiadomości ogólne    
1.5.32. Sieci ogólnoeksploatacyjne    
1.5.33. Sieci specjalizowane    

2. Tabor kolejowy    
21. Pojęcia ogólne    
22. Podstawy trakcji kolejowej    
2.21. Istota działania siły pociągowej pojazdu trakcyjnego .
2.22. Siła pociągowa    
2.23. Opory ruchu    
2.24. Siła hamowania    
23. Pojazdy trakcyjne    
2.31. Wiadomości wstępne    
2.32. Trakcja parowa    
2.33. Trakcja elektryczna    
2.34. Trakcja spalinowa    
2.35. Eksploatacja lokomotyw    
2.3.51. Lokomotywownie    
2.3.52. Praca i zasady eksploatacji lokomotyw    
2.3.53. Zadania służby ruchu w zakresie gospodarki pojazdami trakcyjnymi
2.3.54. Naprawy lokomotyw i wagonów silnikowych    
24. Wagony    
2.41. Wiadomości ogólne    
2.42. Podstawowe dane eksploatacyjne    
2.43. Ogólny opis wagonów    
2.44. Wagony osobowe    
2.45. Wagony towarowe    
2.46. Utrzymanie i naprawa wagonów    

 

3. Technika ruchu kolejowego   
3.1. Podstawowe zasady ruchu pociągów    
3.11. Pociągi i ich rodzaje    
3.12. Zasady prowadzenia ruchu pociągów na szlaku    
3.1.21. Zasady ogólne    
3.1.22. Prowadzenie ruchu na liniach jednotorowych    
3.1.23. Prowadzenie ruchu na liniach dwutorowych    
3.1.24. Prowadzenie ruchu podczas obsługi bocznic i ładowni na szlaku
3.1.25. Zasady uruchamiania i prowadzenia niektórych rodzajów pociągów
3.1.26. Ruch pojazdów pomocniczych    
3.1.27. Zasady prowadzenia ruchu w sytuacjach szczególnych . . . .
3.1.28. Powiadamianie drużyn pociągowych    
3.1.29. Zdolność przepustowa linii    
3.13. Przyjmowanie, wyprawianie i przepuszczanie pociągów na poste­runkach ruchu     
3.1.31. Posterunki techniczne na posterunkach ruchu    
3.1.32. Wyznaczanie torów na stacji dla jazd pociągów    
3.1.33. Przygotowanie drogi przebiegu pociągu    
3.1.34. Podawanie na semaforze sygnału zezwalającego na jazdę pociągu
3.1.35. Zezwolenie na jazdę pociągu bez podania sygnału zezwalającego
3.1.36. Obserwacja przejeżdżającego pociągu    
Nastawianie sygnału „Stój" na semaforze i rozwiązywanie drogi przebiegu    
3.1.37. Nieprawidłowości przy podawaniu sygnałów na semaforze i pod­czas przejazdu pociągu obok semafora    
3.1.38. Zatrzymanie lub przepuszczenie pociągu nieprzewidzianego w roz­kładzie jazdy    
3.1.39. Stosowanie pomocniczych środków zabezpieczających lub ostrzega­jących     
3.1.310. Podstawowe dokumenty w pracy dyżurnego ruchu .... 3.1:4. Regulowanie ruchu pociągów    
32. Stacje kolejowe    
■3.2.1. Uwagi wstępne    
3.22. Stacje małe    
3.23. Stacje średniej wielkości    
3.24. Duże stare    '    
3.2.41. Stacje cc' bcwe    
3.2.42. Stacje ładunkowe    
3.2.43. Stacje rozrządowe    
3.3. Podstawowe zasady wykonywania pracy manewrowej . .
3.3.1. Pojęcia wstępne    
3.3.2. Pracownicy zatrudnieni w pracy manewrowej    
3.3.3. Sposoby wykonywania manewrów    
3.3.3.1. Wykorzystanie siły działającej poziomo    
3.3.3.2. Wykorzystanie siły działającej pionowo    
3.3.4. Zasady bezpieczeństwa pracy podczas manewrów    
3.4. Zestawianie składów pociągów    
3.4.1. Zasady włączania wagonów do składów pociągów kursujących w ko munikacji międzynarodowej    
3.4.2. Zasady włączania wagonów do składów pociągów kursujących w ko munikacji wewnętrznej    
3.4.3. Zasady zestawiania pociągów pasażerskich    
3.4.4. Zasady zestawiania pociągów towarowych    
3.5. Wypadki kolejowe    
3.5.1. Uwagi ogólne    
3.5.2. Podstawowe określenia         . . . .
3.5.3. Akcja ratunkowa    
3.5.4. Badanie przyczyn i skutków wypadków    
3.5.5. Wypadki w służbie ruchu    

4. Organizacja przewozów kolejowych    
41. Uwagi wstępne    
42. Organizacja przewozów pasażerskich    
4.21. Charakterystyka przewozów pasażerskich    
4.2.11. Uwagi wstępne    
4.2.12. Podstawowe cechy jakościowe przewozów pasażerskich .
4.2.13. Przewozy podmiejskie    
4.2.14. Przewozy miejscowe (lokalne)    
4.2.15. Przewozy dalekobieżne    
4.22. Podstawowe mierniki w przewozach pasażerskich    
4.23. Planowanie organizacji przewozów pasażerskich    
4.2.31. Potoki pasażerskie i ich opracowywanie    
4.2.32. Planowanie ogólne przewozów pasażerskich    
4.2.33. Planowanie szczegółowe przewozów pasażerskich    
Organizacja przewozów podmiejskich    
4.24. Masowe przewozy sezonowe    
4.2.51. Opracowanie planu przewozów masowych    
4.2.52. Opracowanie zarządzeń wykonawczych    
4.2.53. Wykonanie przewozów masowych    
4.3. Organizacja przewozów towarowych    
4.31. Uwagi ogólne    
4.32. Rodzaje pociągów w przewozach towarowych    
4.33. Podstawowe mierniki eksploatacyjne    
4.3.31. Pojęcia podstawowe    
4.3.32. Ewidencja pracy stacji    
4.3.33. Ewidencja pracy przewozowej w rejonie    
4.34. Elementy procesu technologicznego pracy stacji    
4.3.41. Organizacja pracy stacji    
4.3.42. Organizacja pracy manewrowej    
4.3.43. Proces technologiczny pracy stacji    
4.35. Organizowanie potoków wagonów    
4.3.51. Uwagi ogólne    
4.3.52. Kierunkowo-relacyjne ładowanie i jego synchronizacja z rozkładem jazdy     
4.3.53. Marszrutyzacja przewozów    
4.36. Planowanie przewozów towarowych    
4.3.61. Uwagi ogólne        
4.3.62. Planowanie szczegółowe    
4.37. Operatywne kierowanie przewozami    
4.3.71. Ogólna charakterystyka pionu dyspozytorskiego    
4.3.72. Ważniejsze zadania w zakresie regulowania procesu przewozu to­warów     

5. Praca transportu kolejowego w warunkach zimowych    
Bibliografia    

 

 

PORADNIK DYŻURNEGO RUCHU Nowosielski WKŁ spis

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt