Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Skuter Lifan LF50QT 4T śliczny, garażowany, PL

06-10-2014, 18:47
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 1 500 zł     
Użytkownik Requiem
numer aukcji: 4673013829
Miejscowość Gdynia
Wyświetleń: 405   
Koniec: 15-10-2014 22:44:29

Dodatkowe informacje:
Rok produkcji: 2010
Przebieg (km): 10200
Pojemność silnika: < 51ccm
Moc silnika (KM): 4
Rodzaj paliwa: benzyna
Rodzaj napędu: pas napędowy
Kolor: Żółty
Stan: Używany
Uszkodzony: Nie
Wyposażenie: Automatyczna skrzynia biegów, Elektryczny starter
Informacje dodatkowe: Bezwypadkowy, Kupiony w salonie, Pierwszy właściciel, Zarejestrowany w Polsce
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dzień dobry!

Pragnę przedstawić Państwu skuter, który mam do sprzedania w poniższym ogłoszeniu. Jest to chińska konstrukcja marki Lifan (model LF50QT) oparta o silnik 139QMB. Jednostka ta to czterosuwowy (4T) napęd chłodzony powietrzem o pojemności 50cm3. Skuter fabrycznie jest pozbawiony blokad, zarejestrowany w Polsce z ubezpieczeniem ważnym do kwietnia 2015 roku, oraz aktualnymi badaniami technicznymi do kwietnia 2016 roku. Aktualny przebieg: 10200 km. Pojazd był całorocznie garażowany na podziemnym, strzeżonym parkingu. Zapraszam do przeczytania poniższego opisu, gdzie znajduje się wiele ciekawych i ważnych informacji!







1. Skuter - wstęp
Pojazd zakupiłem w gdańskiej firmie Pezal, która zajmuje się sprzedażą maszyn opartych o silniki spalinowe. W chwili zakupu skuter miał przebieg 4 (cztery) kilometry, zatem kupiłem nówkę sztukę, co później potwierdził niezależny mechanik, kiedy dałem go do obejrzenia czy wszystko jest okej. Zapewne te cztery kilometry to przestawianie go z miejsca w miejsce. Tu sie kryje jednak małe ale - skuter został wyprodukowany w 2010 roku, jednak przestał w magazynie trzy lata, przez co na samym początku było trzeba czyścić mu gaźnik, bo gasł. Jestem jego pierwszym właścicielem, używałem go wyłącznie do jazdy na plażę w niedziele, a że preferuję plaże oddalone od trójmiasta o setki kilometrów, tak nabiłem 10 tysięcy kilometrów na liczniku. Nie palę. A tak całkiem na poważnie - używałem go do dojazdów do pracy, jak i na wypady poza miasto. Jestem fotografem, więc służył mi dzielnie podczas wyjazdów na nocne zdjęcia w różne fantastyczne miejsca na Pomorzu. Cztery razy pokonał również trasę Gdynia-Białystok i nigdy mnie nie zawiódł, ani nie miałem żadnej poważnej awarii w trasie - poza niedawno zerwanym paskiem napędowym, który się zużył. Do tej chwili jednym ciągiem potrafił lecieć 500 kilometrów i się nie męczył ani nie marudził! Co jakis czas chciał tylko pić Pb95, benzyniak jeden!








2. Wygląd
Jak widać na zdjęciach, w przeciwieństwie do wszechobecnych pseudo-sportowych kosiarek z masą naklejek typu "turbo sport", na których jeżdżą gimbusy w Polsce Powiatowej, skuter ma design bardziej miejski - krąglejsze kształty, jednolita pomarańcz, która przykuwa wzrok. Jednych - dlatego, że jest ładny, innych - z żalu "bo pomarańcz jest pedal..." Mi jednak bardzo się podobał, bo raz - nie lubię sportowego designu, dwa - bo pomarańcz rzuca się w oczy i automatycznie byłem bardziej widoczny na drodze. Jeżeli kogoś nie stać na Vespę, a chciałby pośmigać czymś ładnym, to ten Lifan powinien podołać takiemu wymaganiu. Spokojnie może nim jeździć zarówno dziewczyna, jak i chłopak, a w szczególności hipster. O skuter bardzo dbałem, raz na kwartał dostawał pełne mycie, do tego przez cały rok był garażowany w podziemnym, strzeżonym parkingu. Także ani jednej zimy nie spędził na mrozie, aczkolwiek penie czuł sie tam samotny, bo dopiero niedawno pojawił się tam kompan w postaci jakiejś Hondy. Z rzeczy o których trzeba wiedzieć - ma ułamany kawałek plastiku z przedniego błotnika, ponieważ rok temu niechcący zaczepiłem o niego blokadą tarczy hamulca (widać na poniższym zdjęciu), której z powodu mojego sędziwego wieku i sklerozy zapomniałem zdjąć. Minus bycia chińczykiem to wykończenie - nie wszystkie plastiki są do siebie dopasowane, czasem trzeszczą. Jak wszystko w chinach - i to było robione na masę pod presją czasu na taśmie. Na pierwszy rzut oka na szczęście nic nie widać.






3. Budowa
Skuter jest z rodzaju tych większych - dwuosobowych, na których można przewieźć dziewczynę lub chłopaka, zależnie od preferencji, o ile razem nie będziecie ważyli więcej niż180 kilo. Lub też jednoosobowy, jeżeli ważysz właśnie tyle. Długość 186cm, a jego masa własna to 95 kilogramów. Kanapa jest wygodna, tyłek nie zsuwa się z niej, obita czarną sztuczną skórą, dla drugiej osoby po obu stronach są podnóżki. Do dyspozycji są dwa schowki, jeden mały dwukomorowy pod kierownicą, drugi natomiast pod kanapą - duży, na kask lub zakupy z Biedry. Hamulec przedni - tarcza, tylny - bęben. Pod nogami znajduje się pokrywa akumulatora, a w schowku pod kanapą - dostęp do gaźnika.

Jazda na skuterze jest banalnie prosta - jeżeli ktoś potrafi jeździć na rowerze, poradzi sobie ze skuterem, zasada jest podobna, z tą różnicą że nie używa się nóg i siedzi się jak na kibelku. Mimo sporej wagi środek ciężkości (silnik) położony jest nisko, przez co całość jest niesamowicie stabilna, do świateł można podjeżdżać z prędkością 2-3km/h i nie dotknąć jezdni nogą. Z uwagi na małe koła (120/130) maszyna jest bardzo zwrotna na drodze i świetnie radzi sobie w korkach. Bez problemu przemyka między autami nawet na bardzo wąskich pasach. Skrzynia biegów jest w pełni automatyczna, gaz w manetce, a hamulce - jak w rowerze - na klamkach. Wsiadać i jechać, jednak wcześniej warto poznać przepisy drogowe, bo osoby nieznające prawa powodują najwięcej kolizji na skuterach.

Pierwsze zdjęcie z poniższych pokazuje dwie rzeczy - wielkość pojazdu przy używaniu jego przez osobę o wzroście 175cm, a także to że każdy może wsiąść i jechać. Koleżanka nigdy wcześniej nie jeździła skuterem, a po ogródku dawała czadu! Mina zresztą mówi wszystko. Oczywiście koleżanka nie jest na sprzedaż. Dom w tle też nie. Jeżeli chodzi o ostatnie zdjęcie - gażnik jest oczywiście schowany pod pokrywką, którą zdjąłem by pokazać do niego dostęp.














4. Silnik
Jak na chińczyka przystało skuter dysponuje najpopularniejszym czterosuwowym silnikiem 139QMB. Wszechobecność tej konstrukcji spowodowała, że ewentualne części do niego są tanie jak barszcz. Taki silnik to też fajna podstawa dla kogoś, kto interesuje się mechaniką i chce sobie w domowym zaciszu grzebać w częściach/nauczyć się czegoś. Budowa jest bardzo prosta, w internecie znajduje się masa materiałów, więc jeżeli ktoś ma troche zdolności manualnych, umie myśleć i czytać ze zrozumieniem, może sam sobie regulować i naprawiać 139QMB. Jednostka to 50 cm3, czterosuwowa (4T), jednocylindrowa konstrukcja, chłodzona powietrzem. Przeniesienie napędu to automatyczna bezstopniowa (wariator-sprzęgło) skrzynia biegowa z paskiem napędowym. Silnik odpala się z rozrusznika z przycisku, bądź "kopniakiem". Silnik smarowany jest olejem 15W40, jednak ja zalewam go 5W40, dzięki czemu w niskich temperaturach bez problemu startuje "na dotyk", z przycisku. Benzyna to klasycznie Pb95, a bak ma pojemność około 3,5 litra, co daje sporo kilometrów przy średnim spalaniu około 2l/100 km.

Skuter jest fabrycznie odblokowany, od nowości nie posiadał żadnych blokad prędkości itp. Prędkość maksymalna na prostej, to zależnie od warunków, 60-70km, z górki zamyka licznik - 80km/h+. Podczas mojej wycieczki na mazury, zostałem zatrzymany przez policjanta z suszarką, który pokazał mi liczbę 80km/h i dziwił się że "to tyle jedzie" (prędkość dozwolona była 90km/h, a ja mam prawko, więc mandatu nie było, za to była fajna rozmowa). Pod górę niestety czuć tę pojemność - jedzie max 40km/h. W tej chwili prędkość maksymalna jest odrobinę niższa, ponieważ zmieniłem pasek napędowy i zużyty wariator. Jeszcze ze 200-300 kilometrów minie nim się "wyrobi". Teraz daje z górki jakies 70km/h, na prostej 50-60km/h.











Gaźnik jest wyregulowany, pięknie wchodzi na wysokie obroty i wraca do niskich, nie gaśnie. Poniżej wrzucam filmy, które nagrałem pokazujące wkręcanie się skutera na wysokie obroty. Jak pewnie zauważą Państwo na filmikach, skuter jest cichy (jak na skuter!). Tak tak, nie wydaje odgłosów piły mechanicznej w rzeźni, a to dzięki temu, że silnik pracuje w czterosuwie, a skuter nie był modyfikowany w żaden sposób. Na ulicach można usłyszeć (niekoniecznie zobaczyć) skutery 2-suwowe, które jeżdżą jak kosiarki z popiłowanymi sportowymi wydechami, które i tak dają 43km/h. Nawet mewy zasłaniają uszy. Nigdy nie zrozumiem tego fenomenu bycia głośnym na pół osiedla. Skuter sprzedawany na tej aukcji jest cichy, odłos silnika jest bardziej zbliżony do motocykla niż "pierdzącego" kibelka na kółkach.

Najważniejsze: jeżeli szukasz skutera do szpanu przez dziewczynami lub chcesz podbudować opinię wśród kolegów paląc gumę i jeżdżąc na kole, to źle trafiłeś, wyjdź. Na tej aukcji jest skuter służący do wygodnego przemieszczania się po mieście.



FILM 1

FILM 2



5. Podsumowanie
Skuter Lifan LF50QT był ze mną od nowości, jestem jego pierwszym właścicielem. Praktycznie cały ten czas służył mi niezawodnie, jedyne co w nim robiłem, to regulacja gaźnika, zaworów, wymiana paska i wariatora. A na liczniku ma ponad 10000km. Pojazd był przez cały rok garażowany, a ja sam bardzo dbałem o niego. Sprzedaję go w stanie bardzo dobrym, nie potrzeba żadnego wkładu finansowego. Technicznie jest okej, wizualnie błyszczy. Chciałbym by kupiła go osoba, która tak jak ja dba o własne rzeczy, by dalej przemierzał drogi i błyszczał! Dobrze by osoba kupująca go miała jakieś pojęcie o prawie o ruchu drogowym, kiepsko by było gdyby ktoś go rozbił wymuszając pierwszeństwo na ciężarówce, szkoda ładnego skuterka.

Skuter sprawdzi się idealnie jako alternatywny środek transportu do zakorkowanego miasta, na przykładzie Trójmiasta chyba wszyscy wiedzą jak bardzo zatkana jest chociażby aleja Grunwaldzka w godzinach szczytu... Dla takiego skuterka to nie problem, przemyka między autami. Czasem tylko jakiś frustrat na kartuskich numerach krzyknie parę obelg, ale przecież po to się kupuje jednoślad do miasta, nieprawdaż? Pojemność to 50cm3, a więc do prowadzenia go wystarczy dowód osobisty, a niepełnoletni powinni posiadac prawo jazdy kategorii AM.
Pojazd ten nadaje się - z faktu braku blokad - do wycieczek poza miasto. Może jednak nie do turystyki kilkuset kilometrowej, bo jednak pozycja w której się siedzi na dłuższą metę może sprawiać niewygodę, ale na przejażdżkę po terenach pozamiejskich jak najbardziej się nadaje. Był ze mną wiele nocy, kiedy fotografowałem pejzaże na odludziu w środku nocy.

Skuter ma nowy pasek napędowy, nowy wariator, nowy olej silnikowy, olej przekładniowy, nową świecę oraz wyczyszczony i wyregulowany gaźnik, zawory i filtr powietrza.









6. Dodatkowe zdjęcia













7. Dane techniczne
Model: Lifan LF50QT-8A
Długość: 186 cm
Szerokość: 68 cm
Wysokość: 111 cm
Masa pojazdu: 95 kg
Dopuszczalne obciążenie: 183 kg
Model silnika: 139QMB
Typ silnika: 4T, chłodzony powietrzem
Blokady: Fabrycznie BEZ BLOKAD
Zapłon: CDI
Liczba cylindrów: 1
Moc maksymalna: 2.4 kW/7000min-1
Max moment obrotowy: 3.5 Nm
Pojemność: 49cm3
Paliwo: Benzyna Pb95
Pojemność baku: około 3.5 litra
Zuzycie paliwa: około 2l/100km
Ssanie: automatyczne
Skrzynia biegów: automatyczna
Rozruch: automatyczny/nożny
Rozmiar opon: 120/130
Liczba miejsc: 2
Hamulce: przód tarcza, tył bęben
Prędkość maksymalna: 80km/h.



8. Regulamin
Po kupnie skutera i sfinalizowaniu transakcji, przekazuję kupującemu dodatkowo pełen zestaw dokumentów (umowę kupna-sprzedaży, dowód rejestracyjny, ubezpieczenie, instrukcję obsługi) oraz kluczyki i narzędzia, które były w chwili kupna przy skuterze.
Kupujący ma miesiąc na przerejestrowanie pojazdu.
Wszelkie pytania proszę kierować poprzed formularz kontaktowy lub numer telefonu 662 - 016 - 801 (w godzinach 12-19).

Odbiór tylko i wyłącznie osobisty w Gdyni, ewentualnie mogę nim dojechać w obrębie Gdynia Śródmieście-Redłowo-Orłowo.



9. Jazda próbna
Przed kupnem można się umówić na jazdę próbną. Aby to zrobić, proszę wysłać mi wiadomość przez serwis allegro z numerem telefonu i informacją o takiej chęci lub bezpośredni kontakt pod numerem telefonu 662 - 016 - 801 (w godzinach 12-19). Jazda próbna odbywać się będzie w Gdyni, na parkingu pomiędzy galerią Riviera, a halą Gdynia Arena (ul. Kazimierza Górskiego).



DZIĘKUJĘ ZA ZAINTERESOWANIE OGŁOSZENIEM