Witam.
Przedmiotem aukcji jest moduł 3 osiowego sterownika silników krokowych.Moduł zawiera układy sterowania silnikami dla 3 osi, "płytę główną" - układ współpracy z portem LPT oraz układ zasilania, wymagający dołączenia jedynie transformatora.Maksymalne napięcie zasilania (50V dc) jest znacznie wyższe niż dla konstrukcji ze scalonymi kontrolerami produkcji Toshiba, AllegroMicrosystems.Przekłada się to wprost na wyższy moment silników przy wyższych prędkościach obrotowych.
Dobra alternatywa dla kompletów z silnikami 2,8-3A składanych z wielu "klocków" - ilość przewodów jest zredukowana do minimum,
a zachowanie silników lepsze jak przy użyciu np. niektórych sterowników dalekowchodnich 4,2A 1/128, 4,5A 1/256 (szczególnie jeśli chodzi o poziom wibracji w zakresie niskich obrotów).Sterowniki są montowane w komercyjnych maszynach (dojazdy 12cm/s przy użyciu śrub kulowych o skoku 5mm i silników ok. 2Nm 2,8A).
Sterownik jest wyposażony w najbardziej użyteczne wartości podziału mikrokrokowego dla sterowania z wykorzystaniem np portu LPT.
Na przykład: Mach3 kernel speed ustawione na 65kHz (stabilna praca), podział mikrokrokowy 1/16 (3200 kroków/obrót dla standardowego silnika 1,8 stopnia):maks. prędkość obrotowa potencjalnie możliwa do uzyskania wyniesie 65000/3200 = około 20 obr/s = 1200 obr/min
Cechy sterownika:- podział mikrokrokowy 1/5, 1/8, 1/10, 1/16 (1000, 1600, 2000, 3200 kroków/obrót dla standardowego silnika 1,8 stopnia) (2000, 3200, 4000, 6400 kroków/obrót dla silnika 0,9 stopnia)- prądy silników ustawiane w zakresie 1,25 do 3,0 A co 0,25A- automatyczna redukcja prądu silników po zatrzymaniu na dlużej niż 1s- pełna optoizolacja między komputerem a układami sterownika- 5 wejść- 2 wyjścia przekaźnikowe (przekaźniki 10A prod. OMRON + układy gasików RC)- układ pompy ładunkowej (charge pump) - przydatna cecha a trudno ją znaleźć w innych rozwiązaniach, opis w dalszej części- zabezpieczenie w przypadku zwarcia wyjścia do masy, w obrębie fazy, między fazami- zintegrowany stabilizator 24V umożliwiający zasilanie np. czujników indukcyjnych- maksymalne napięcie zasilania 50V dc (na kondensatorach filtrujących - maks. napięcie wtórne transformatora. ok. 35V rms) - kondensatory filtrujące zasilanie 3 x 4700uF/50V, indywidualne bezpiecznki dla sterownika każdej osi- stopnie końcowe z dyskretnymi (pojedynczymi) tranzystorami MOSFET- zamontowany wentylator Sunon 24V 60x60x15mm- wymiary 95 x 195 x ok. 45mm- rodzaj złącza do dołączenia kabla LPT (męskie, żeńskie) - do uzgodnienia
Prądy silników i podział mikrokrokowy są ustawiane przy użyciu przełączników dipswitch niezależnie dla każdej osi.Obok przełączników znajdują się potencjometry umozliwiające kompensację rezonansów/wibracji w podstawowym regionie rezonansowymzakresu niskich prędkości - okolice 1 obr/s
Przyporządkowanie sygnalów do pinów portu LPT:2 do 9 - krok i kierunek X Y Z1 i 14 - przekaźniki10, 11, 12, 13, 15 - wejścia, nr 10 dedykowany dla ESTOP, pozostałe - np. czujiniki bazowania17 - charge pump/enable(diody nadawcze transoptorów dla pinów 10, 11, 12, 13 - dołączane do +24V (pasują czujniki z wyjściem pnp), transoptor dla pinu 15 - wyprowadzone oba końce diody nadawczej)
Rodzaj sygnału zezwalającego na załączanie przekaźników (z pinu nr 17) jest ustawiany przy pomocy zworki.Możliwe są ustawienia: zawsze zezwolone, pompa ładunkowa, enable=0 albo enable=1Układ pompy ładunkowej (charge pump) przy wspołpracy z programem mającym taką funkcję (np. Mach) eliminuje przypadkowe załączanie przekaźników przy starcie/restarcie komputera, jeżeli zasilanie sterownika jest w tym czasie włączone.Opcja enable=0 albo =1 może zostać wykorzystana np. przy współpracy z kontrolerem ruchu via USB.Dodatkowe zworki umożliwiają konfigurację:- użycie sygnału zezwolenia dla przekaźników do załączania prądu silników - wyłączanie prądu silników po rozwarciu obwodu ESTOP.
Na postoju efekty akustyczne (szum, pisk - zmora niejednego sterownika) są słyszalne właściwie dopiero po przylożeniu silników do ucha.
Układy sterujące silnikami mogą pracować przy napięciu zasilania 20V dc, jednak dla uzyskania stabilnego napięcia pomocniczego 24Vnapięcie zasilające moduł powinno wynosić co nakmniej 28V dc (transformator min. 21V rms)Dla 3 silników 1,9-2,0 Nm 2,8A do zasilania można użyć transformatora toroidalnego o mocy 150 - 200VA 230/32V (co da na kondensatorach filtrujących ok. 45V dc).
Gwarancja 12 miesięcy. Pełny serwis pogwarancyjny. Wsparcie techniczne.Nie jestem płatnikiem VAT - wystawiam "zwykłe" rachunki.[zasłonięte]@poczta.onet.pl 338[zasłonięte]825