Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

SYSTEM TRASPORTU KOLEJOWEGO BASIEWICZ KOLEJ STK

28-05-2014, 20:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 49.99 zł     
Użytkownik inkastelacja
numer aukcji: 4253608759
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 28-05-2014 20:09:26

Dodatkowe informacje:
Rok wydania (xxxx): 1978
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO SPISU TREŚCI

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO OPISU KSIĄŻKI

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY ZNAJDUJĄCE SIĘ W TEJ SAMEJ KATEGORII

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG CZASU ZAKOŃCZENIA

KLIKNIJ ABY ZOBACZYĆ INNE WYSTAWIANE PRZEZE MNIE PRZEDMIOTY WEDŁUG ILOŚCI OFERT

PONIŻEJ ZNAJDZIESZ MINIATURY ZDJĘĆ SPRZEDAWANEGO PRZEDMIOTU, WYSTARCZY KLIKNĄĆ NA JEDNĄ Z NICH A ZOSTANIESZ PRZENIESIONY DO ODPOWIEDNIEGO ZDJĘCIA W WIĘKSZYM FORMACIE ZNAJDUJĄCEGO SIĘ NA DOLE STRONY (CZASAMI TRZEBA CHWILĘ POCZEKAĆ NA DOGRANIE ZDJĘCIA).


PEŁNY TYTUŁ KSIĄŻKI - Procesy rozwoju systemu transportu kolejowego

AUTOR -
prof. dr hab. inż. Tadeusz Basiewicz doc. dr inż. Leopold Nowosielski

WYDAWNICTWO, WYDANIE, NAKŁAD -
WYDAWNICTWO - WKŁ, WARSZAWA 1978
WYDANIE - 1
NAKŁAD - 1500 + 200 + 25 EGZ.

STAN KSIĄŻKI -
DOBRY JAK NA WIEK (ZGODNY Z ZAŁĄCZONYM MATERIAŁEM ZDJĘCIOWYM) (wszystkie zdjęcia na aukcji przedstawiają sprzedawany przedmiot).

RODZAJ OPRAWY -
ORYGINALNA, TWARDA + OBWOLUTA

ILOŚĆ STRON, WYMIARY, WAGA -
ILOŚĆ STRON - 148
WYMIARY - 24 x 17 x 1,3 CM (WYSOKOŚĆ x SZEROKOŚĆ x GRUBOŚĆ W CENTYMETRACH)
WAGA - 0,365 KG (WAGA BEZ OPAKOWANIA)

ILUSTRACJE, MAPY ITP. -
ZAWIERA

DARMOWA WYSYŁKA na terenie Polski niezależnie od ilości i wagi (przesyłka listem poleconym priorytetowym, ew. paczką priorytetową, jeśli łączna waga przekroczy 2kg), w przypadku wysyłki zagranicznej cena według cennika poczty polskiej.

KLIKNIJ ABY PRZEJŚĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ

SPIS TREŚCI LUB/I OPIS (Przypominam o kombinacji klawiszy Ctrl+F – przytrzymaj Ctrl i jednocześnie naciśnij klawisz F, w okienku które się pojawi wpisz dowolne szukane przez ciebie słowo, być może znajduje się ono w opisie mojej aukcji)

Szybkie tempo rozwoju gospodarczego kraju narzuca potrzebę równie szybkiego rozwoju potencjału przewozowego systemu transportu. Dynamika wzrostu przewozów, realizowanych przez cały system transportu, jest uzyskiwana dotychczas sposobem pełnego wykorzystania zdolności przewozowych i wykorzystaniem rezerw niezbędnych do likwidowania zakłóceń eksploatacyjnych. Bardzo intensywny wzrost zadań przewozowych, zwłaszcza w zakresie przewozu ładunków, przy stosunkowo korzystnych warunkach zwiększania zatrudnienia oraz brak dostatecznie skutecznych czynników - stymulujących rozwój mechanizacji procesów przewozowych - sprzyjał stosowaniu przez długi okres nie najbardziej korzystnych z obecnego punktu widzenia metod rozwoju systemu transportu.
Próba zastosowania analizy systemowej do badań transportu kolejowego stanowi nić przewodnią niniejszej książki. Głównym narzędziem operacji w analizie systemowej jest dokonywanie dekompozycji systemu na systemy niższego rzędu i jego elementy.




Komitet
Inżynierii Lądowej i Wodnej
Polskiej Akademii Nauk
INŻYNIERIA KOMUNIKACYJNA Rada Programowa serii
Przewodniczący
prof. dr hab. inż. ROMAN CIESIELSKI
Zastępca przewodniczącego
prof. dr hab. inż. TADEUSZ BASIEWICZ
Członkowie
prof. dr hab. inż. JÓZEF GŁOMB prof. dr hab. inż. JAN KMITA prof. dr inż. JAN PACHOWSKI mgr CZESŁAW KULESZA
Sekretarz
mgr inż. TADEUSZ DĄBROWSKI




prof. dr hab. inż. Tadeusz Basiewicz doc. dr inż. Leopold Nowosielski
Procesy rozwoju systemu transportu kolejowego

Poszczególne rozdziały napisali:
prof. dr hab. inż. T. BASIEWICZ - 1, 5 i 6
doc. dr inż. L. NOWOSIELSKI - 2, 3, 4
Opiniodawca
prof. dr hab. inż. JERZY WĘGIERSKI Okładkę i obwolutę projektował WOJCIECH FREUDENREICH Układ typograficzny wnętrza WITOLD RĘBKOWSKI
Redaktor
mgr inż. JANINA SOBCZYK
Redaktor techniczny
JADWIGA MAJEWSKA
Korektor
IRENA TAftSKA





Procesy rozwoju systemu transportu kolejowego w makroskali. Sterowanie rozwojem transportu kolejowego. Potrzeby przewozowe i ich struktura. Modułowa metoda projektowania stanów systemu transportu kolejowego. Droga kolejowa — podstawowy składnik infrastruktury STK. Przykłady rozwiązań rozwoju infrastruktury STK. Odbiorcy; Projektanci kolejowych biur projektowych, personel inżynieryjno-tech-niczny MK oraz studenci szkół technicznych.




Spis treści

Wprowadzenie .......................... 7
1. Procesy rozwoju systemu transportu kolejowego (STK) w makroskali ... 9
1.1. Inercja procesu rozwoju systemu................. 9
1.2. Koncepcja dynamicznego modelu STK w makroskali....... 10
1.3. Fizyczny model STK....................... 14
1.4. Matematyczny model STK.................... 15
1.5. Analiza własności dynamicznych STK .............. 18
Bibliografia............................ 29
2. Sterowanie rozwojem transportu kolejowego............... 22
2.1. System transportu kolejowego jako element systemu wyższego rzędu 22
2.2. Sterowanie rozwojem STK (założenia metodyczne)......... 25
Bibliografia............................ 34
3. Potrzeby przewozowe i ich struktura................... 35
3.1. Uwagi ogólne........................... 35
3.2. Potrzeby przewozowe w zakresie przewozu pasażerów....... 36
3.3. Potrzeby przewozowe w zakresie przewozu ładunków ....... 50
Bibliografia............................ Sffl
4. Modułowa metoda projektowania modeli stanu STK............ 36
4.1. Sformułowania ogólne....................... 56
4.2. Systematyka organizacji procesów przewozowych.......... 59
4.2.1. Podsystem przewozu pasażerów KP................ 59
4.2.2. Podsystem przewozu ładunków KŁ................ 63
4.3. Modułowa struktura stanów systemu................
4.4. Schemat logiczny projektowania stanów STK........... 84
4.4.1. Blok 1 — Organizacja procesów przewozu pasażerów....... 84
4.4.2. Blok 2 - Organizacja procesów przewozu ładunków........ 86
4.4.3. Blok 3 — Infrastruktura techniczna................. 9l
Bibliografia............................ 97
5. Droga kolejowa — podstawowy składnik infrastruktury STK....... 99
5.1. Stymulatory i ograniczenia rozwoju drogi kolejowej ........ 99
5.2. Zasady kształtowania geometrii torów w zależności od prędkości jazdy pociągów..............;........... 100
5.2.1. Podstawowe kryteria.......,............... 100
5.2.2. Parametry geometryczne..................... ll01
5.2.3. Parametry fizyczne i ich znaczenie................ 101
5.2.4. Podstawowe współzależności.................... H)3
5.2.5. Uzupełniające kryterium..................... 108
5.2.6. Przystosowanie istniejących torów do zwiększonych prędkości . . . 108
5.2.7. Modernizacja istniejących stacji i przystosowanie torów głównych zasadniczych do zwiększonych prędkości............. 110
5.2.8. Doświadczenia z dotychczasowych modernizacji.......... 111
5.3. Wytrzymałość i trwałość nawierzchni kolejowej w aspekcie intensywnych obciążeń przewozami .................. 115
5.4. Droga kolejowa w aspekcie kształtowania środowiska....... 122
Bibliografia............................ 127
6. Przykłady rozwiązań rozwoju infrastruktury STK............ ł28
6.1. Dyrektywny plan rozwoju kolei europejskich........... 128
6.2. Sieć kolejowa PKP na tle planu dyrektywnego.......... 130
6.3. Centralna Magistrala Kolejowa Śląsk—Warszawa—Porty..... 134
6.4. Bajkalsko-Amurska Magistrala (BAM) ............. 139
6.5. Szybkie Koleje Świata...................... 140
6.5.1. System Shinkansen w Japonii................... 141
6.5.2. Magistrala włoska—Direttissima.................. 142
6.5.3. Magistrala Paryż—Lyon...................... 143
6.5.4. Brytyjski system APT . . ..................... 144
Bibliografia............................ 14-6





Wprowadzenie

Próba zastosowania analizy systemowej do badań transportu kolejowego stanowi nić przewodnią niniejszej książki. Głównym narzędziem operacji w analizie systemowej jest dekompozycja i agregacja systemu na systemy niższego rzędu i jego elementy. Dekompozycja stanowi rozłożenie systemu na współpracujące ze sobą podsystemy. Natomiast wyodrębniony podsystem jest na tyle prosty, że można go opisać w sposób zadowalający znanymi metodami. Z kolei system poddany dekompozycji należy poddać agregacji, ażeby uzyskać model opisujący zjawisko w makroskali.
W rozdziale 1 opisano system transportu kolejowego w makroskali. Pj2yjęty poziom agregacji umożliwi opisanie zjawiska na poziomie modelu matematycznego, który może mieć zastosowanie do każdego systemu, jeśli występuje w nim współdziałanie człowieka i urządzenia, a więc do wszystkich systemów organizowanych i sterowanych przez człowieka.
iW rozdziałach 2, 3 i 4 przedstawiono analizę systemową procesów crganizacji przewozów, co umożliwiło utworzenie podstawowych podsystemów organizacji przewozu pasażerów i ładunków oraz opracowana została modułowa metoda projektowania stanów systemu transportu kolejowego.
W rozdziale 5 określono kryteria dotyczące parametrów podstawowego elementu infrastruktury transportu kolejowego, jakim jest droga kolejowa.
W rozdziale 6 przedstawiono najbardziej reprezentatywne realizacje dla kształtujących się tendencji rozwoju sieci kolejowych w zarządach kolejowych.
Szybkie tempo rozwoju gospodarczego kraju narzuca potrzebę rozwoju potencjału przewozowego systemu transportowego.
Dynamika wzrostu przewozów realizowanych przez cały system transportowy jest uzyskiwana dotychczas sposobem pełnego wykorzystania zdolności przewozowych z wykorzystaniem rezerw niezbędnych do likwidowania zakłóceń eksploatacyjnych.
Bardzo intensywny wzrost zadań przewozowych, zwłaszcza w zakre-
sie przewozu ładunków, przy stosunkowo korzystnych warunkach zwiększania zatrudnienia oraz brak dostatecznie skutecznych czynników — stymulujących rozwój mechanizacji procesów przewozowych — sprzyjał stosowaniu przez długi okres nie najbardziej korzystnych z obecnego punktu widzenia metod rozwoju systemu transportowego.
Przeciętna wydajność pracy w wydzielonych przedsiębiorstwach transportowych w Polsce nie ulegała dostatecznie intensywnym zmianom.
Jedną z zasadniczych przyczyn tego stanu jest fakt, że nie wystąpiły bardziej istotne zmiany w organizacji procesów przewozowych zarówno w poszczególnych gałęziach transportu, jak i w ich współdziałaniu.
O ile system transportowy w obecnym jego kształcie realizuje zadania ilościowe, pomijając okresy szczególnie dużego natężenia przewozów, o tyle braki istniejące w sferze zadań jakościowych mają charakter zasadniczy. Wynika to w poważnym stopniu z faktu, że w praktyce transportowej produkcja usług transportowych jest realizowana w zakresie wymogów wynikających z zasad podanych w przepisach o „eksploatacji kolei" i „eksploatacji transportu samochodowego". ...
Kierowanie się wspomnianymi zasadami staje się niewystarczające wobec coraz silniej występującej konieczności podnoszenia szeroko rozumianej jakości usług przewozowych. Na szczególną uwagę zasługuje, syntetyzująca w poważnym stopniu sposób realizacji przewozów, zbyt niska . prędkość przemieszczania pasażerów i ładunków. Wynika to z niskiego standardu technicznego urządzeń transportowych i mało efektywnej organizacji procesów przewozowych. Jest to także rezultat, jak już wspomniano, realizacji przewozów według zasad eksploatacji urządzeń bez uwzględnienia Etale wzrastającej wartości czasu pasażera i przemieszczanego ładunku.



WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


WRÓĆ DO WYBORU MINIATUR ZDJĘĆ


Możesz dodać mnie do swojej listy ulubionych sprzedawców. Możesz to zrobić klikając na ikonkę umieszczoną poniżej. Nie zapomnij włączyć opcji subskrypcji, a na bieżąco będziesz informowany o wystawianych przeze mnie nowych przedmiotach.