Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

TRAKCJA ELEKTRYCZNA TOM 1 Podoski UNIKAT spis

24-04-2015, 10:14
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 99 zł     
Użytkownik Profi-Libris
numer aukcji: 5266253917
Miejscowość Katowice
Wyświetleń: 2   
Koniec: 24-04-2015 09:36:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

kontakt komentarze nasza oferta strona o mnie

 

przedmiot aukcji:

TRAKCJA ELEKTRYCZNA

TOM 1

 

Roman Podoski

Wydawnictwo: Wydawnictwa Komunikacyjne, 1951
Oprawa: miękka
Stron: 536
Stan: bardzo dobry (-), nierozcięte krawędzie stron, nieaktualna pieczątka

Tom I książki obejmuje szczegółowe omówienie zagadnień trakcji elektrycznej, a zwłaszcza mchu pojazdów, silników elektrycznych, mchu pociągów i mocy silników, zużycia energii i zapotrzebowania mocy, sieci tramwajowej, trolejbusowej i kolejowej oraz torów.

Książka przeznaczona jest dla inżynierów' i techników oraz słuchaczy wyższych szkół technicznych.

Ponadto z pracy tej w pewnym zakresie mogą korzystać wszyscy pracownicy trakcji elektrycznej w celu pogłębienia swych wiadomości fachowych.

 

SPIS TREŚCI:

 

WSTĘP  

Początki i rozwój trakcji elektrycznej, systemy prądu, prąd stały, prąd zmienny trójfazowy, prąd jednofazowy, porównanie, zalety i wady. Systemy z przetwarzaniem prądu na elektrowozach, system Kando, zawory elek­tryczne. Obecny stan elektryfikacji kolei na świecie.

 

ROZDZIAŁ I. OPORY PRZECIWSTAWIAJĄCE SIĘ RUCHOWI POJAZDU

1.  Opór trakcji i opór ruchu

2.  Opór powietrza

3.  Opór trakcji przy większych prędkościach

A.  Wzory

B.  Wzory specjalne dla pociągów elektrycznych złożonych z wagonów motorowych i doczepnych

C.  Porównanie wzorów

D.  Wzory specjalne dla parowozów i lokomotyw elektrycznych

a)  Parowozy

b)  Elektrowozy . . . .'

E.  Wybór wzoru

F.  Kształty opływowe

4.  Opór powietrza w tunelach

5.  Opór na wzniesieniach i na lukach

6.  Przyspieszenie .  

7.  Przyczepność       . . .

8.  Siły działające na pojazd

9.  Obliczenie siły i pracy dla danej linii

10. Pomiar oporu trakcji

A.  Metoda dynamometryczna

B.  Metoda biegu z rozpędu

C.  Metoda elektryczna

 

ROZDZIAŁ II. SILNIKI ELEKTRYCZNE

1.  Silniki prądu stałego

A.  Silnik bocznikowy ze wzbudzeniem z oddzielnego źródła prądu . . .

B.  Silnik bocznikowy ze wzbudzeniem z sieci

C.  Silnik szeregowy

D.  Silnik szeregowo-bocznikowy

E.  Porównanie silników

2.  Łączenie silników prądu stałego  

3.  Regulowanie prędkości przy prądzie stałym

A.  Sposoby regulowania

B.  Regulowanie oporowe

C.  Regulowanie przez zmianę pola magnetycznego

a)  Bocznikowanie

b)  Przełączanie uzwojeń magnesów

4.  Obliczanie oporów rozruchowych

A.  Podstawy obliczania  

B.  Obliczenie analityczne

C.  Obliczenie metodami wykreślnymi

a)  Metoda Bragstadta i George’a

b)  Metoda polska

5.  Obliczenie rozruchu

A.  Obiór przekładni

B.  Obliczenie oporów  

C.  Wykres siły pociągowej w funkcji prędkości i prądu

D.  Obliczenie czasu, prędkości i przebytej drogi

a)  Metoda dokładna

b)  Metoda przybliżona

c)  Wpływ osłabienia wzbudzenia

6.  Hamowanie elektryczne silnikami szeregowymi prądu stałego

7.  Silniki szeregowo-bocznikowe  

8.  Układy prądu stałego z dodatkowymi maszynami

9.  Silniki asynchroniczne trójfazowe  . . .

10. Silniki jednofazowe komutatorowe

 

ROZDZIAŁ III. RUCH POCIĄGÓW I MOC SILNIKÓW

1.  Wielkość przyspieszenia  . .

2.  Moc silników

A.  Nagrzewanie się silnika

B.  Moc ciągła i moc godzinna

C.  Prąd zastępczy i napięcie zastępcze

 Obiór silnika i dozwolone jego nagrzanie

3.  Energia zużyta przez pociąg

4.  Obliczenie jazdy pociągu

A.  Metoda analityczna

B.  Metoda graficzna Z. Grabińskiego

C.  Metoda graficzna K. R. Chełmickiego

5.  Skojarzony wykres jazdy pociągu .

6.  Obliczenie mocy silników trolejbusowych

A.  Obliczenie dla trasy poziomej

B.  Obliczenie dla trasy górzystej

7.  Dokładność obliczeń jazdy

8.  Wykreślny rozkład jazdy

 

ROZDZIAŁ IV. ZUŻYCIE ENERGII I ZAPOTRZEBOWANIE MOCY

1.  Zapotrzebowanie trakcyjne ......

2.  Straty i zapotrzebowania nietrakcyjne

A.  Straty w sieci roboczej

B.  Napędy pomocnicze i oświetlenie

C.  Ogrzewanie . .

D.  Przejazdy gospodarcze

3.  Przebieg obciążenia podstacji i elektrowni

4.  Uproszczone metody obliczania zużycia energii

A.  Metody zastępczego profilu i zastępczych przewozów

B.  Inne metody

C.  Obliczenia dla komunikacji miejskiej

 

ROZDZIAŁ V. OBLICZENIE ELEKTRYCZNE SIECI TRAKCYJNEJ

1.  Zasady zasilania

2.  Koszty przesyłania . . . .

3.  Obliczenie sieci tramwajowej

4.  Sieć tramwajowa powrotna

5.  Prądy błądzące

6.  Przewody powrotne

7.  Obliczenie sieci kolejowej prądu stałego

A.  Sieć zasilająca  

B.  Sieć powrotna

8.  Obliczanie sieci kolejowej prądu zmiennego

 

ROZDZIAŁ VI. SIEĆ TRAMWAJOWA

1.  Systemy

A.  Sieć podziemna

a)  Sieć guzikowa

b)  Sieć kanałowa

B.  Sieć nadziemna

a)  Trzecia szyna

b)  Sieć górna

2.  Drut jezdny

3.  Wyznaczenie punktów zawieszenia

4.  Naprężenie drutu jezdnego

A.  Zawieszenie na poziomie

B.  Zawieszenie na wzniesieniu

5.  Zmiana długości drutu jezdnego pod wpływem temperatury

0. Oddziaływanie odbieraka prądu

7. Oddziaływanie wiatru na przewody trakcyjne

H. Elektryczna wytrzymałość drutu jezdnego

9. Druty poprzeczne

A.  Na prostej

B.  Na łukack

10.  Wielkie rozpiętości

11.  Izolatory sekcyjne i zakotwienia

12.  Przymocowanie i izolacja drutu jezdnego

13.  Izolacja drutów poprzecznych

14.  Naprężniki

15.  Doprężniki

10. Nasadki łącznikowe i końcówki  

17.  Zwrotnice i skrzyżowania

18.  Słupy

19.  Obciążenie i obliczenie slupów

20.  Ustawianie słupów

21.  Haki i rozety ścienne

22.  Ochrona przeciwprzepięciowa

23.  Ochrona sieci prądów słabych

24.  Zakłócenia radiowe

25.  Zabezpieczenia od przerwania drutu jezdnego

20. Przewody zasilające i powrotne

 

ROZDZIAŁ VII. SIEĆ TROLEJBUSOWA

Druty jezdne . .'

1.  Wieszaki

2.  Zawieszenie na łukacli

3.  Skrzyżowania i zwrotówki

4.  Pozostały osprzęt

 

ROZDZIAŁ VIII. SIEĆ KOLEJOWA

1.  Systemy

A.  Zawieszenie łańcuchowe pojedyncze

B.  Zawieszenie łańcuchowe podwójne

0. Samoczynna regulacja naprężenia

I). Sieć łańcuchowa o zawieszeniu pochyłym . . :

2.  Obliczenie zawieszenia łańcuchowego

A.  Zawieszenie łańcuchowe bez samoczynnego naprężania

a)  Naprężenie liny nośnej

b)  Oddziaływanie odbieraka piądu

c)  Oddziaływanie wiatru

B.  Zawieszenie łańcuchowe kompensowane

C.  Zawieszenie łańcuchowe pół-kompensowane

I). Zawieszenie pochyłe. .  

3- Liny poprzeczne

4.  Budowa sieci i sprzęt sieciowy

A.  Druty jezdne

B.  Liny nośne

C.  Wieszaki

I). Izolacja liny nośnej

E.  Izolatory sekcyjne

F.  Zakotwieniu i izolatory kotwowe

(1. Odłączniki liniowe

H. Sekcjonowanie sieci

5.  Konstrukcje wsporcze  

t>. W pływ sieci kolejowych na urządzenia telekomunikacyjne i sygnalizacyjn

A.  Wpływ elektrostatyczny

B.  Wpływ elektrodynamiczny czyli elektromagnetyczny

C.  Sposoby przeciwdziałania wpływom prądów' silnych  

 

ROZDZIAŁ IX. TORY

1. Szyny 

2. Złącza  

3. Spawanie szyn

4. Sposoby ułożenia szyn  

A.  Ułożenie na podkładach

B.  Tory ułożone w jezdni

5.  Szerokość toru i skrajnia

6. Profil podłużny torów

7.  Łuki

8.  Międzytorze

9.  Rozjazdy i skrzyżowania

A.  Rozjazdy tramwajowe

B.  Przestawianie zwrotnic tramwajowych

C.  Rozjazdy kolejowe

10.  Zmiany położenia torów  .

11.  Ułożenie torów na ulicach

12.  Tory szybkiej kolei miejskiej

13.  Utrzymanie torów

 

 

TRAKCJA ELEKTRYCZNA TOM 1 Podoski UNIKAT spis

strona o mnie | nasza oferta | komentarze | kontakt

Copyright © 2011 Profi-Libris Marcin Badocha
created by krzysztofschmidt